Acasă Social Sondajul „CE FEL DE CITITOR ESTI?” cercetează modul în care oamenii interacționează...

Sondajul „CE FEL DE CITITOR ESTI?” cercetează modul în care oamenii interacționează cu cărțile și tehnologia în lumea modernă

0

Cum si ce mai citesc romanii? Cum se raporteaza la tehnologie in comportamentul lor de consum?

 Asociatia AdLittera lanseaza sondajul „Ce fel de cititor esti?”, un proiect de cercetare a pietei inedit in Romania, menit sa aduca lumina asupra preferintelor, obiceiurilor si perceptiilor cititorilor si consumatorilor de cultura, cat si relatia lor cu tehnologia. Chestionarul complet este disponibil aici:  https://survey6.adlittera.com

Acest sondaj are ca obiectiv cercetarea preferintelor si comportamentelor cititorilor romani in ceea ce priveste consumul de cultura si interactiunea cu tehnologia, inclusiv cu inteligenta artificiala. Prin intermediul acestui sondaj, organizatorii doresc sa obtina date relevante despre preferintele de lectura, frecventa de citire, preferintele de genuri literare, sursele preferate de informare culturala si modalitatile de acces la continut cultural, precum si modul in care cititorii interactioneaza cu inteligenta artificiala generativa in procesul lor de consum de cultura. Sondajul se adreseaza oricarei persoane interesate de zona culturala din Romania si este menit sa ofere informatii valoroase pentru cercetatori, profesionisti din industria culturala si pentru publicul larg.

La sondaj este invitata sa participe orice persoana care are un interes in sfera culturala, fie ca se declara sau nu consumator de carte sau pasionat de tehnologie si modul in care este utilizata in demersurile editoriale. Este o explorare binevenita pentru oricine, o provocare de a reflecta asupra felului in care ne informam si intelegem informatia si actul cultural, intr-o lume in continua transformare.

Asociatia AdLittera a realizat un sondaj asemanator acum 10 ani, centrat insa numai pe consumul de cultura scrisa. In 2024, echipa asociatiei isi propune sa inregistreze si sa analizeze evolutiile in perceptii si comportamente in raport cu acea perioada.

„Sondajul «Ce fel de cititor esti?» este o initiativa de cercetare importanta pentru a intelege modul in care oamenii interactioneaza cu cartile si tehnologia in lumea moderna. Suntem incantati sa facilitam aceasta cercetare si sa aducem contributii semnificative la intelegerea fenomenului cultural contemporan”, a declarat Ciprian Burcovschi, Presedinte Asociatia AdLittera.

În plus fata de sondajul realizat anterior, prin introducerea unei componente inovatoare, acesta vizeaza si intelegerea modului in care cititorii interactioneaza cu tehnologia si inteligenta artificiala in procesul lor de descoperire si de consum de cultura, precum si felul in care romanii percep aportul tehnologiei si inteligentei artificiale in campul cultural.

Durata completarii este de maximum 15 minute, iar participantii pot castiga carti si accesorii pentru carti si biblioteca, prin tragere la sorti, saptamanal. La finalul sondajului, un participant se va bucura de marele premiu, care consta intr-un ebook reader de ultima generatie.

Confidentialitatea si anonimatul raspunsurilor sunt asigurate, pentru a incuraja respondentii sa ofere informatii sincere si deschise.

Fiecare participant are ocazia de a-si exprima opinia si de a contribui la o mai buna intelegere a comportamentului de consum cultural in societatea romaneasca contemporana. Rezultatele obtinute vor furniza date valoroase pentru cercetatori, profesionisti din industria culturala, publicitarilor, institutiilor publice sau organizatiilor private ancorate in educatia culturala, precum si pentru publicul larg interesat de acest subiect.

Contributia publicului in completarea si diseminarea chestionarului este importanta. Pentru a participa la sondaj si pentru mai multe informatii despre proiect, va rugam sa accesati https://survey6.adlittera.com .

Despre organizator: Asociatia pentru Educatie si Cultura AdLittera este o organizatie non-profit si independenta, dedicata educatiei non formale prin programe si proiecte adresate studierii si promovarii educatiei culturale. AdLittera revine cu acest sondaj dupa 10 ani pentru a putea compara comportamente si preferinte, cu scopul de a contribui la dezvoltarea proiectelor educationale si culturale si, nu in ultimul rand, pentru a participa activ la intelegerea si aprecierea patrimoniului nostru cultural si a diversitatii culturale.