Acasă Turism S-a lansat România Atractivă, cea mai complexă platformă multimedia de promovare a...

S-a lansat România Atractivă, cea mai complexă platformă multimedia de promovare a turismului cultural

0

De astăzi, turiștii români și străini pot descoperi noi destinații de călătorie în țara noastră cu ajutorul celei mai complexe platforme multimedia de promovare a turismului cultural, România Atractivă. Începând de astăzi, 15 mai, programul include 12 rute turistice tematice care străbat întreaga țară, cu 275 de obiective de vizitat care sunt prezentate în platforma multimedia dedicată și care, până în 2026, vor fi semnalizate și prin infrastructură rutieră specifică.

Castele, cetăți sau conace, sate cu arhitectură tradițională, biserici fortificate sau de lemn, mănăstiri incluse în patrimoniul UNESCO, limesul (frontieră – n.n.) dunărean şi cel al provinciei Dacia care fac parte din cea mai complexă şi mai lungă porţiune de frontieră a Imperiului Roman de pe teritoriul Europei continentale, alături de peisajul cultural din Delta Dunării sau gastronomie locală – sunt doar o parte din tematicile pe care au fost dezvoltate primele itinerarii de turism cultural ale României.

 

Județul Brașov, la intersecția a cinci rute cultural-turistice și cu zece obiective incluse în program

Zece obiective din județul Brașov sunt integrate în planul de promovare națională și internațională al programului România Atractivă pentru aportul deosebit adus patrimoniului cultural. Astfel, Brașov este unul dintre județele cu cele mai multe obiective de patrimoniu incluse în program. Ele fac parte din cinci rute: Ruta cetăților (cu patru astfel de monumente), Ruta bisericilor fortificate și Ruta castelelor (cu câte două reprezentante), Traseul gastronomiei tradiționale românești și Ruta satelor cu arhitectura tradițională (cu câte un element reprezentativ).

Printre obiectivele turistice și culturale se numără: Cetatea Feldioara, Cetatea Brașovului – Centrul Istoric, Bastionul Postăvarilor din Brașov, Ansamblul bisericii evanghelice fortificate Cristian, Castelul Béldy Ladislau și județul Brașov ca destinație a gastronomiei tradiționale. Astfel, importanța istorică și culturală uriașă a tuturor celor zece repere, precum și aportul rețetelor locale la bucătăria tradițională din țara noastră au determinat propunerea de către autoritățile locale și asociațiile de profil a obiectivelor respective pentru a fi incluse în rutele de turism cultural național, făcând din Brașov unul dintre județele cu un mare număr de atracții turistice în cadrul celui mai nou program de turism cultural din Europa.

„România câștigă odată cu aducerea la lumină a comorilor locale existente în patrimoniul cultural. În egală măsură, câștigă și comunitățile locale în cadrul cărora acestea sunt prezente, care de acum își pot regândi strategia de dezvoltare economică, odată cu creșterea interesului din partea turiștilor și posibilitatea localnicilor de a iniția noi activități sau de a își pune în valoare produsele și serviciile existente”, declară Adrian Câciu, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, coordonator al programului România Atractivă din fonduri PNRR.

 

 

 

La un click distanță, bibliotecă digitală, sprijin în călătorii

Prin platforma multimedia România Atractivă, informația ajunge online la utilizator prin website (www.romania-atractiva.ro) și aplicația mobilă de travel, disponibilă gratuit pentru iOS și Android (poți descărca de aici https://romaniaatractiva.app.link/download).

Pentru program a fost dezvoltată în premieră o bibliotecă digitală, disponibilă în mai multe limbi de circulație internațională, în care este prezentată istoria detaliată a fiecărui obiectiv cultural. Unică prin tipologia cuprinzătoare de conținut video, foto, tur virtual, animații 3D, ghid audio, texte, recenzii utilizatori, platforma are rolul de a furniza informații despre tematicile rutelor existente și obiectivele incluse în aceste rute și, astfel,  de a aduce viitorul turist cât mai aproape de experiențele pe care le poate descoperi offline, de a-l ajuta pe acesta în alegerea destinațiilor de călătorie.

Aplicația mobilă de travel, disponibilă gratuit pentru iOS și Android face mai simplu accesul la acest conținut. Utilizarea se poate realiza în mod anonim sau cu cont de utilizator care permite personalizarea conținutului după preferințe și postarea de recenzii la obiective. Prin sistemul de geolocalizare, utilizatorului i se afișează inclusiv obiectivele din proximitate. Aplicația mobilă se poate folosi în mod offline. Conținutul salvat se poate afișa și atunci când telefonul nu are semnal.

Contact de presă: Andrei Stanca, tel. 0742.084.770, email: andrei.stanca@zagabrand.ro

 

www.romania-atractiva.ro

PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!

Despre Programul România Atractivă

România Atractivă, primul program național de susținere a turismului cultural-istoric, a luat startul în 2023 și se va finaliza în iunie 2026.

Programul România Atractivă, cu o valoare de 36.356.328,86 lei,  este parte a Componentei 11 – Turism și Cultură, Investiția 1 – Promovarea celor 12 rute turistice/culturale, Jalonul 332 din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), iar principalii beneficiari sunt autoritățile locale, alături de turiștii români și străini. Programul este coordonat de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene și implementat împreună cu echipele profesionale ale consorțiului declarat câștigător în urma licitației organizate de minister în anul 2022: Terra Building, companie românească specializată în infrastructură rutieră și Eventya, companie specializată în dezvoltarea de aplicații de travel și content marketing.

Bugetul aferent programului conține realizarea a 98 de planuri de revitalizare pentru obiective turistice, dezvoltarea platformei multimedia (website și aplicație mobilă), documentare și realizare de conținut foto, video, text, audio în limba română, engleză, franceză, rromani, dar și în germană și maghiară, realizarea raportului de cartografiere și implementarea infrastructurii rutiere (peste 8.000 de semnalizări pe o suprafață de peste 55.000 de kilometri pătrați), alături de promovarea prin campanii de marketing și relații publice.

 

Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului Românie

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.