Ieri, 28 noiembrie, a fost deschis circulației Podul Dâmboviței, pod care face legătura între județele Argeș și Brașov.
Acesta este cel mai lung pod în arc din România, proiectat și fabricat în țară, care va înlocui un pod foarte vechi din 1886, monument istoric și care va reprezenta o variantă de ocolire a localității Podul Dâmboviței, preluând astfel traficul de pe traseul istoric Rucăr – Bran.
Principalele caracteristici și lucrări executate sunt:
- primul pod metalic în arc de cerc cu calea de rulare la partea superioară construit în România
- rampele de acces din pământ armat au o înălțime de maxim 10 metri și o lungime de 593 metri
- subtraversarea rampei Pitești se face printr-un pasaj de beton armat cu lungimea de 15 metri și lățimea de 5 metri
- două intersecții cu DN73
- podul nou are o lungime de 170 metri și o înălțime de 31 metri
- lungimea totală a proiectului (podul peste râul Dâmbovița și rampele de acces) este de 760 metri
Valoarea totală a proiectului este de 46 milioane lei, iar finanțarea europeană de 32 de milioane lei a fost inițiată prin programul #POIM.
„Sunt un utilizator al acestui traseu. Vin de regulă din Târgoviște către Brașov. Acum avem și un pod nou. Este un moment în care arătăm că ministerul Transporturilor este preocupat și de situația podurilor de pe infrastructura rutieră. Știți bine că avem foarte multe situații de poduri care trebuie reabilitate sau reconstruite, așa cum a fost cazul aici. Soluția adoptată la Podul Dâmboviței cred că face cinste și proiectanților, și constructorilor, și Direcției Regionale de Drumuri și Poduri București care sunt sigur că îl va întreține pentru a avea o calitate cât mai bună pe toată durata de funcționare” a transmis Ionuț-Cristian Săvoiu, secretar de stat Ministerul Transporturilor si Infrastructurii România