Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) va promova destinația turistică România pentru a treia oară în acest an în Germania, în perioada 14-16 mai. Profesioniștii din domeniul turismului vor avea oportunitatea de a vizita standul țării noastre pe parcursul celor 3 zile ale celei mai importante manifestări expoziționale internaționale MICE din primul semestru – IMEX, desfășurată în Frankfurt, Germania.
Standul național al României, organizat de MEAT, are o suprafață totală de 61,5 metri pătrați și este poziționat în zona dedicată Europei, alături de standurile unor țări, precum Cehia, Polonia, Ungaria, Scoția și Bulgaria. Conceptul acestuia este în armonie cu sloganul brandului național, „Explore the Carpathian garden”, și găzduiește un număr de 13 co-expozanți: Organizația de Management a Destinației Timișoara, 4×4 Tours, Click2Travel, Eastern European Experience, Euforia Travel, Go East Travel, Kim Top Travel, Radisson Blu Hotel Bucharest, Rolandia Travel, Romania Tours, Rotours Incoming Concept, South Carpathian Travel Center și World Synergy Travel.
Tot în cursul acestui an, destinația turistică România a fost promovată, între 5 – 7 martie a.c., la Bursa Internațională de Turism – ITB Berlin. La standul național au fost prezenți 38 de co-expozanți din rândul tour-operatorilor, agențiilor și asociațiilor de turism, dar și reprezentanți ai autorităților publice locale și regionale. Mai mult, așa cum a devenit tradiție, țara noastră a participat și la conferința internațională Donausalon (Salonul Dunării), aflată la cea de-a 9-a ediție. Evenimentul a fost organizat în ultima zi a ITB Berlin, de către Reprezentanța Permanentă a Landului Baden-Württemberg.
În completarea eforturilor de creștere a vizibilității României ca destinație turistică atractivă, precizăm că MEAT pregătește o nouă campanie outdoor de promovare, de această dată în Germania. Acțiunea ar putea coincide cu desfășurarea Campionatului European de Fotbal, eveniment ce oferă o expunere crescută, prin atragerea unui număr semnificativ de vizitatori.
În cadrul clasamentului țărilor emițătoare de turiști străini în România, Germania a ocupat în anul 2023 primul loc, reprezentând, astfel, o piață prioritară pentru industria turismului. Potrivit datelor furnizate de Institutul Național de Statistică, în anul precedent, turiștii germani au reprezentat 10.40% din totalul turiștilor străini care au vizitat țara noastră. Astfel, interesul acestora pune accent pe turismul activ, circuitele culturale, experiențele în mediul rural, dar și pe călătoriile de tip city break. Mai mult, cei mai mari tour-operatori din lume au sediul în această țară.