Acasă Social Generația Z în România: 52% din tineri au constrângeri financiare și provocări...

Generația Z în România: 52% din tineri au constrângeri financiare și provocări legate de gestionarea banilor

0
  • 50% dintre tineri sunt motivați să fie independenți financiari
  • Doar 7% din tineri apelează la sprijin specializat atunci când trec prin momente stresante
  • Constrângerile financiare sunt cele mai mari provocări (52%)
  • 45% admit că se confruntă zi de zi cu stresul și presiunea responsabilităților
  • Majoritatea tinerilor (51%) ascultă muzică pentru a se relaxa

Într-un prezent în care inteligența artificială promite o viață simplificată și accent pe lucrurile care contează, tinerii români sunt din ce în ce mai afectați de constrângeri financiare și stresul responsabilităților, conform studiului Portretul Gen Z – Insights PulseZ, ediția 2023-2024. 

Deși presiunea responsabilităților este o problemă zilnică pentru Generația Z, doar 7% din tineri apelează la sprijin specializat atunci când trec prin momente stresante, în timp ce 4% nu apelează la nimeni.

Generația Z sau „Gen Z”, cuprinde persoanele născute între mijlocul anilor 1990 și mijlocul anilor 2000, cu limitele aproximative de la 1997 la 2012.

Insights PulseZ este cel mai mare studiu dedicat Generației Z, desfășurat anual de către organizația Romanian Business Leaders (RBL), în cadrul programului național “Vreau să fiu Antreprenor” (VSFA). Agenția de cercetare de piață MKOR a colectat și analizat răspunsurile a peste 1200 de tineri din România.

Obiectivele studiului sunt de a descoperi starea tinerilor din generația Z, comportamentul în online, comportamentul de consum, nevoile, preferințele ocupaționale, interesul pentru antreprenoriat, sustenabilitate, motivațiile în viața personală și cea profesională.

Muzica, forma principală de relaxare pentru Generația Z 

Tinerii din Generația Z spun că se confruntă cu mai multe provocări legate de bani și responsabilități, în fiecare zi. În topul provocărilor se află constrângerile financiare și dificultatea de a economisi (52%), dar și stresul și presiunea responsabilităților (45%). Doar 4% dintre aceștia au declarat că nu se confruntă cu niciuna din provocările listate.

În ceea ce privește gestionarea stresului din viața de zi cu zi, Generația Z apelează în general la 3 metode. Conform studiului, atunci când se simt copleșiți de stres și presiunea provocărilor cotidiene, majoritatea tinerilor (51%) ascultă muzică pentru a se relaxa. De asemenea, o parte semnificativă (38%) preferă să discute cu un prieten sau o prietenă, iar alții (35%) aleg să discute cu un membru al familiei.

Activitățile relaxante precum cititul unei cărți, activitățile outdoor sau exercițiile de mindfulness și/ sau yoga reprezintă modalități eficiente de reducere a stresului zilnic pentru aproximativ 15% din Generația Z.

1 din 2 tineri români sunt motivați de câștigurile financiare 

50% dintre tineri au mărturisit că ceea ce îi motivează este să fie independenți financiar, dar nu cu orice cost, fiind totodată preocupați de propria sănătate (49%). În topul preocupărilor, se alătură la o diferență mică și împlinirea personală (41%), dar și succesul în carieră (31%).

Mai mult, cu cât cresc în vârstă și, cel mai probabil în experiență profesională, Gen Z prioritizează în mai mare măsură relațiile cu familia și prietenii (împlinirea personală), în detrimentul succesului în carieră.

Sănătatea mentală și fizică, relațiile de familie și siguranța financiară sunt cele mai importante aspecte din viața de zi cu zi pentru tineri, indiferent de vârstă.

Totuși, în funcție de etapa vieții în care se află, pun mai mult accent pe diferite aspecte sociale, de distracție sau educație. Astfel, prietenii, viața socială, online sau față în față, momentele de relaxare și distracție sunt cele mai importante pentru cei mai tineri (16-18 ani). La 19-21 de ani, la început de carieră sau de studenție, tinerii încep să valorizeze educația, dar și experiențele de voluntariat.

În schimb, pentru cei de 22-24 de ani devine importantă relația cu persoana iubită.

“Gen Z este o generație care pune accentul pe sănătate, relații și siguranță financiară. Studiul PulseZ 2023 arată că independența financiară este un obiectiv important pentru Gen Z, dar nu cu orice cost. Tinerii sunt preocupați de propria sănătate, fizică și mentală. De asemenea, se concentrează și pe relațiile cu familia și prietenii, iar cu cât cresc în vârstă, tinerii din generația Z încep să aprecieze și mai mult împlinirea personală. 

Mai conștientă de sine și de nevoile sale, Gen Z poate avea un impact pozitiv asupra societății, preocupată fiind de probleme precum sănătatea, mediul și echilibrul job-viață personală. Mai mult, sustenabilitatea este un aspect care nu mai poate fi neglijat de segmentul 16-24 de ani.” a declarat Geanina Ioan, CEO Chilli Ideas, unul dintre partenerii care au susținut studiul PulseZ încă de la început.

Generația Z reprezintă o forță influentă în societatea contemporană, aducând cu ea idei noi, valori și abordări. Cu o combinație unică de conectivitate digitală, activitate socială și orientare către succesul personal, membrii Generației Z continuă să inspire și să modeleze lumea din jurul lor.

Studiul realizat de RBL și MKOR asupra Generației Z dezvăluie o serie de aspecte foarte interesante în privința comportamentului și atitudinilor acestor tineri. Prin acest studiu, am dorit să înțelegem mai bine realitatea în rândul tinerilor care muncesc, iar rezultatele vorbesc de la sine. Aceste date ne pot ajuta să creăm medii mai bune de muncă, cu oportunități, beneficii și flexibilitate, pentru a-i atrage pe tinerii dornici de muncă.

Ca agenție de cercetare de piață, ne bucurăm să observăm că din ce în ce mai multe companii din România înțeleg valoarea datelor pentru dezvoltarea afacerii sau a mediului de muncă.”, a declarat Cori Cimpoca, fondatoarea MKOR.

Pentru informații detaliate și alte descoperiri din studiu, vă invităm să accesați raportul complet aici:
https://mkor.ro/portofoliu-marketing/studiu-generatia-z-pulsez-2024/

 

Metodologie studiu

Metodă de cercetare: Sondaj de opinie online (CAWI, CAPI)

Eșantion: N=1038, aleatoriu, stratificat, reprezentativ național pe criterii de gen, vârstă și distribuție geografică

Target: Bărbați și femei, cu vârsta cuprinsă între 16-24 ani, din toate regiunile de dezvoltare ale țării

Nivel de încredere: 95%, eroare +/-3%


Despre MKOR:

MKOR este o agenție de cercetare de piață inovativă, care combină experiența practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA și expertiza pentru a înțelege mai bine nevoile de analiză și cercetare ale partenerilor. MKOR oferă soluții bazate pe AI care permit companiilor să-și automatizeze procesul de colectare a datelor și să măsoare în mod continuu satisfacția clienților.

În activitatea sa, agenția de studii de piață acoperă toate tipurile de cercetare și oferă o flexibilitate crescută clienților săi, cu scopul de a livra cele mai detaliate perspective asupra pieței.


Despre RBL

Fundația Romanian Business Leaders (RBL) este o organizație imparțială, apolitică. RBL estevocea și vehiculul de acțiune al liderilor din mediul privat de business pentru construcția uneiRomânii în care generațiile viitoare să își dorească să trăiască. Misiunea RBL este ca România să devină o țară mai bună pentru afacerile responsabile și, în felul acesta, pentru toți românii.Proiectele Fundației se subscriu celor trei domenii pe care comunitatea RBL le considerăimportante pentru schimbarea și dezvoltarea societății antreprenoriat, educație și bună guvernare.

Mai multe pe www.rbls.ro.

Vreau să fiu Antreprenor este un proiect creat de către antreprenorii de azi pentru antreprenorii de mâine ai României, creat cu scopul de a construi un mindset antreprenorial în rândul elevilor și studenților din România, dar și de a promova o carieră în afaceri și a oferi suport tinerilor care vor să pună în practică una din ideile lor.

Vreau să fiu Antreprenor – powered by Romanian Business Leaders