Actualul primar, Allen Coliban nu a scăpat nicio ieșire publică în care să nu susțină cât de ”rele” sunt proiectele începute de fostul primar George Scripcaru. Numai că, odată cu apropierea alegerilor, useristul din fruntea Primăriei Brașov iese aproape săptămânal în conferințe de presă să se laude cu proiectele începute de administrația Scripcaru. Dacă înainte erau criticate, acum se pare că sunt bune. Din păcate, ideile și proiectele proprii nu se văd, actualul primar se bazează doar pe ce i-a lăsat fostul. Singurele proiecte cu care se poate lăuda Coliban sunt ”instrumentele muzicale” și ”parcările de biciclete”.
Despre proiect!
Investiția este cofinanțată prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny“, cu 43 de milioane de lei
Primăria Brașov a lansat procedura de achiziție pentru proiectarea și execuția lucrărilor de construcție pentru modernizarea străzii Narciselor, arteră de circulație care asigură dezvoltarea zonei de est a orașului și, în același timp, reprezintă o alternativă pentru strada 13 Decembrie în ceea ce privește legătura cu Sânpetru, ceea ce va asigura un acces mai facil pentru locuitorii din zona nouă a cartierului Tractorul spre locuințe. Astăzi a fost transmis anunțul pentru publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene – etapă premergătoare publicării în Sistemul electronic pentru licitațiile cu valoare mare – astfel că în următoarele zile anunțul va fi vizibil și în sistemul electronic.
Conform caietului de sarcini, contractantul are următoarelor obiective:
- modernizarea și asfaltarea străzii prin execuția unei îmbrăcăminți rutiere moderne pe întreaga lungime a traseului;
- lărgirea la 4 benzi de circulație a carosabilului;
- asigurarea de trotuare suficient de late care să permită circulația pietonilor și a cicliștilor;
- construcția unui pasaj subteran care să traverseze varianta de ocolire Brașov, astfel încât să se realizeze continuitatea străzii Narciselor.
Lungimea totală a traseului proiectat al străzii Narciselor este de 2.828 m. Lățimea proiectată a străzii Narciselor este de 20 m și cuprinde:
– două sensuri de circulație (2 x 7m) a câte două benzi de circulație fiecare. Între cele două sensuri de circulație nu vor exista separatoare de sens;
– zonă verde. La marginea carosabilului, pe ambele părți, se va realiza un spațiu peisagistic de tip zonă verde cu lățimea de 1.0 m, cu gazon, arbuști, copaci cu trunchi subțire. Acest spațiu va servi și pentru instalarea indicatoarelor de circulație și instalarea stâlpilor pentru iluminatul stradal. Zona verde va servi și ca spațiu de protecție a pietonilor/cicliștilor de pe trotuarul adiacent;
– trotuare. Dincolo de zona verde, la marginea platformei drumului, vor fi trotuare cu lățimea de 2.0 m de fiecare parte a străzii;
În vederea restabilirii legăturii dintre Brașov și Sânpetru pe această stradă, proiectul propune traversarea ocolitoarei Brașov pe dedesubt, prin intermediul unui pasaj subteran cu lungimea de 101.30 m.
Elemente constructive pasaj subteran:
- Lungime suprastructură: 101,3 metri;
- Deschidere de calcul: 21,1 metri;
- Lățime suprastructură: 21,9 metri;
- Parte carosabilă: 14 metri;
- Spațiu peisagistic: 2×1 metru;
- Trotuare: 2×2 metri;
- Lungime rampe: 290,35 metri (spre Brașov) + 188.85 metri (spre Sânpetru).
Investiția, în valoare de peste 125 de milioane de lei, dintre care 43 de milioane reprezintă fonduri nerambursabile prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny“, se desfășoară parțial (1,43 km) pe teritoriul administrativ al Municipiului Brașov și parțial pe teritoriul administrativ al Comunei Sânpetru (1,4 km).
Din punct de vedere funcțional, Strada Narciselor este în prezent o stradă urbană de categoria III, cu o bandă de circulație pe sens, care face legătura între DN11 și DJ103 și traversează o zonă parțial locuită. Traseul de 2.828 de m al străzii cuprinde o porțiune asfaltată, cu lățimea variabilă cuprinsă între 5,75 m și 6,50 mm, și o porțiune neasfaltată, cu lățime mai redusă, variind între 4,80 m și 6,80 m.
(Explicații FOTO: Allen Coliban felicitându-l pe George Scripcaru pentru proiectele lăsate moștenire).