În decembrie 2024, primul tren Coradia Stream – din cele 37 cumpărate de statul român de la Alstom – ar putea intra în circulație, potrivit estimeărilor reprezentanții Asociației Pro Infrastructură (API).
„Prin bunăvoința clientului ARF și a producătorului Alstom, cărora le mulțumim, acum două săptămâni am vizitat depoul de mentenanță și primul Coradia Stream ajuns în țară din cele 37 care vor deservi multiple rute InterRegio. Când vom circula cu ele? Cum sunt scaunele?
Producătorul estimează că în iunie 2024 va trimite către ONFR-AFER documentația testelor, iar autoritățile române ar avea nevoie de 5 luni pentru a da OK-ul final. Deci în decembrie ar trebui să ne plimbăm cu toții. Alstom promite că livrează 12 rame până în iunie 2025 și restul până la sfârșit de 2025.”, au scris reprezentanții API pe Facebook.
„Treptele sunt istorie, existând doar niște rampe de urcat/coborât între vagoane. Ușile au o treaptă extensibilă la nivelul peronului ca să asigure o îmbarcare fără emoții. Din păcate, vestibulul nu este separat de salonul călătorilor prin niște uși, acestea existând doar între vagoane.
Spațiile de bagaje sunt ample, permițând stocarea unor genți voluminoase. Însă la anumite locuri trebuie grijă la cap. Fiecare din cele 6 vagoane este dotat cu un ecran ce afișează diferite detalii despre călătorie, inclusiv unde se află trenul pe rută. Fiecare geam beneficiază de parasolar, însă poziția sa va fi o negociere între pasageri deoarece un geam se întinde pe multiple rânduri.
Atât la clasa I, cât și la clasa a II-a, sunt folosite aceleași materiale la scaune care se pot înclina folosind o manetă, „alunecând” cu șezutul înainte. Acesta este dintr-un material foarte moale, confortabil. În schimb, cotiera este îngustă și dură, iar cei de la clasa a II-a vor trebui s-o împartă.
La clasa I spațiul la picioare este generos, însă la clasa a II-a pot apărea probleme dacă aveți 1,90 m sau mai mult. Pentru oamenii mai înalți (și/sau mai… lați) recomandăm biletul de clasa I. Spațiul disponibil la clasa a II-a este decent, însă nu recomandăm călătorii mai lungi de 4 ore.
Atât la 160 km/h pe linii modernizate recent, cât și pe cele cu joante dese (clasicul „tâdâm-tâdâm”) și restricții de viteză, ținuta trenului a fost foarte bună, amortizând bine imperfecțiunile liniei, iar izolarea fonică este și ea la un nivel foarte bun.”, au adăugat reprezentanții API.
Foto: Facebook – API