Acasă Turism Oferta turistică a județului Covasna a fost promovată la Budapesta și la...

Oferta turistică a județului Covasna a fost promovată la Budapesta și la București

0

sociația pentru Dezvoltarea Turismului în Județul Covasna a promovat oferta turistică a județului Covasna la târgurile de turism organizate la Budapesta și București, în perioada 23-26 februarie.

 

Asociația a fost prezentă la standul Ținutului Secuiesc, acesta fiind amenajat împreună cu asociațiile de turism din județele Harghita și Mureș, în cel mai mare pavilion al Centrului de Congrese și Expoziții Hungexpo din Budapesta, cu o suprafață de 20 000 de metri pătrați, unde au fost prezenți aproape 100 de expozanți din 34 de țări.

În cadrul celui mai mare eveniment din industria turismului, la ediția de primăvară a Târgului de Turism al României de la Romexpo,  din București, oferta turistică a județului Covasna a fost prezentată de către asociație la standul Visit Covasna. 

 

Scopul: creșterea vizibilității ofertei turistice

 

Participarea la târgurile de turism are ca scop creșterea vizibilității facilităților și atracțiilor turistice ale județului. Pe lângă broșurile tematice realizate de asociație, în cadrul târgurilor sunt prezentate broșuri și oferte realizate de întreprinderile turistice locale, în special de la unitățile de cazare. La Budapesta, vizitatorii standului au putut degusta produse ale grupului de firme Bertis, precum și delicatese secuiești, și au putut face fotografii în colțul foto amenajat în acest scop.

 

„Sustenabilitatea în turism a fost ideea principală a celei de-a 45-a ediții a Târgului de Turism de la Budapesta, iar tema conferinței privind turismul de sănătate a fost parte integrantă a acesteia. Județul Covasna consideră sustenabilitatea ca un element de mare importanță în domeniul dezvoltării turismului, iar bunele  practici sunt de urmat în domeniul eficienței și al dezvoltării energetice durabile în turism  ” – a subliniat Deák Gyöngyvér, directorul executiv al Asociației pentru Dezvoltarea Turismului în Județul Covasna.

 

Prezența împreună a asociațiilor de turism din cele trei județe ale Ținutului Secuiesc, Covasna, Harghita și Mureș, a devenit o tradiție la expoziția Travel. „Mă bucur foarte mult că putem fi din nou prezenți  la Târgul de Turism de la Hungexpo din Budapesta și că putem reprezenta Ținutul Secuiesc. Am adus o mulțime de noutăți: în județul Mureș aș menționa dezvoltarea turismului nobiliar, în județul Harghita anul acesta este anul turismului de sănătate, unde se va pune accent pe diferite oportunități de promovare a stilului de viață sănătos. Nu în ultimul rând, în județul Covasna a fost lansat un produs relativ nou, care este foarte popular în rândul turiștilor, și anume turismul nobiliar. S-au făcut investiții pentru ca majoritatea conacelor și castelelor din județ să fie introduse în circuitul turistic, pentru a fi accesibile vizitatorilor sau să fie folosite ca și unități de cazare” – a declarat László Endre, președintele Clusterului de Management al Destinației Turistice a Ținutului Secuiesc.

 

Județul Covasna ca destinație turistică devine din ce în ce mai atractiv atât pentru turiștii români, cât și pentru cei străini

 

Târgurile de turism au fost extrem de populare, cu aproape 28.000 de vizitatori la târgul din Budapesta în cele patru zile, în timp ce la târgul din București numărul vizitatorilor s-a dublat față de anii precedenți. Participanții au fost interesați de întreaga gamă de produse turistice oferite: “Vizitatorii târgului de turism au cerut în primul rând informații despre obiectivele turistice din județ, dar mulți au căutat și unități de cazare cu ofertele acestora, mai ales pentru perioada Paștelui. Pot afirma că vizitatorii din județ obișnuiesc să ceară la biroul din Sfântu Gheorghe informații similare cu cele de aici, dar desigur la stand nu au fost interesați doar de atracțiile orașului Sfântu Gheorghe, ci de toată oferta turistică din județ. Pe lângă cele menționate mai sus, a existat un interes deosebit pentru tratamentele balneare și activitățile de petrecere a timpului liber” – a precizat Baló Ildikó, reprezentant al biroului de informare turistică din Sfântu Gheorghe.

 

Scopul unui birou de informare turistică este de a oferi sfaturi pentru turiștii care sunt deja în destinație, în timp ce participarea la expozițiile turistice se adresează tocmai turiștilor care nu au decis încă unde vor să călătorească. Expoziţiile oferă condiţii ideale pentru aceasta din urmă. “Cei interesați au putut obține o imagine amplă a atracțiilor turistice din județul Covasna, inclusiv despre Depresiunea Baraolt, ca o regiune în care se regăsesc majoritatea tipurilor de atracții turistice tipice județului. Am avut vizitatori la stand care au fost uimiţi de serviciile de la Körtövés Guest Village care invocă vremuri mult apuse, sau de atmosfera deosebită ale Caselor de Oaspeţi a Contelui Kálnoky, şi un agent de turism care va aduce în această vară oaspeţi americani la Castle Hotel Daniel şi în Cheile Vârghișului” – a precizat Demeter István, reprezentant al biroului de informare turistică din Baraolt. El a mai adăugat: “Poate că tendințele moderne de marketing arată că comunicarea se mută din ce în ce mai mult în lumea digitală, dar, așa cum s-a dovedit și la acest târg de turism, oamenii încă mai au nevoie de informații și sfaturi pe care le primesc prin contact direct despre cum și unde pot să trăiască experiențe de neuitat.”

 

“Cunoscând statisticile legate de numărul vizitatorilor la Centrul de Informare Turistică Covasna, pot spune că oraşul Covasna s-a bucurat de mai mult interes la standul din Bucureşti, decât la Centrul de Informare din stațiunea mofetelor şi a celor 1000 de izvoare de ape minerale.

Mulți vizitatori au cerut informații despre turismul balnear din Covasna şi a existat un mare interes pentru unitățile de cazare din stațiune“– a spus Baricz Kinga, reprezentant al biroului de informare turistică din orașul Covasna.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.