Acasă Local Luna dezbaterilor continuă cu iluminatul public, reclamele luminoase și vitrinele din centrul...

Luna dezbaterilor continuă cu iluminatul public, reclamele luminoase și vitrinele din centrul istoric

Municipalitatea a lansat în dezbatere publică Masterplanul de Iluminat pentru Centrul Istoric al Municipiului Brașov. Strategia utilizează soluții sustenabile și se axează pe un iluminat public coerent și unitar, reducerea poluării luminoase, punerea în valoare a patrimoniului construit și creșterea siguranței pe timp de noapte.

Municipalitatea trece la o altă etapă în ceea ce privește modul în care se realizează iluminarea în centrul istoric, fie că vorbim de sistemul de iluminat public, de reclamele și firmele luminoase, de modul cum se iluminează vitrinele sau se realizează iluminatul arhitectural.

Primăria Brașov a pus în dezbatere publică Masterplanul de Iluminat pentru Centrul Istoric al Municipiului Brașov, document strategic ce are drept scop creșterea siguranței brașovenilor și turiștilor, eliminarea incoerențelor în iluminatul public din zona centrului istoric. De asemenea, masterplanul vine cu o nouă abordare în ceea ce privește firmele luminoase și modul de amenajare a vitrinelor magazinelor din această zonă, care reprezintă cel mai important factor de poluare luminoasă. Nu în ultimul rând, documentul include o nouă abordare în iluminatul arhitectural, care să transforme clădirile și monumentele din centrul istoric în obiective de vizitat chiar și când este întuneric.

Prin documentul pus în dezbatere publică, Municipalitatea încearcă să elimine toate aceste derapaje care afectează domeniul public și să dezvolte un mediu urban atractiv pe timp de noapte, să creeze o imagine nocturnă coerentă a orașului, și, nu în ultimul rând, să existe o coordonare a modului în care sunt proiectate și implementate instalațiile de iluminat, atât pentru instituțiile publice, cât și pentru mediul privat. În acest fel se va crea un spațiu public sigur pe timp de noapte, care să încurajeze explorarea centrului istoric, interacțiunile sociale și activitățile în spațiile mai puțin utilizate.

Conform analizei care a stat la baza elaborării masterplanului, în prezent, imaginea nocturnă a orașului este necoordonată, dezorganizată și uneori contradictorie din cauza: iluminatului excesiv al reclamelor și mijloacelor publicitare, densității mari de reclame luminoase care contribuie la un mediu vizual aglomerat și care deseori intră în conflict cu arhitectura și cu caracterul zonei, iluminatului publicitar intruziv în zonele rezidențiale, concurenței între iluminatul comercial și publicitar și iluminatul stradal, diversitatea intensității formelor de iluminat.

Masterplanul supus dezbaterii publice vine cu o serie de soluții și recomandări cu  scopul de a crea un echilibru între iluminatul stradal-rutier și stradal-pietonal, iluminatul arhitectural, iluminatul ornamental, iluminatul comercial și publicitar.

După adoptarea masterplanului, orice viitor proiect de modernizare sau înlocuire a instalațiilor de iluminat stradal sau arhitectural va trebui să se conformeze principiilor stabilite în acest document.