Un accident feroviar a fost ținut secret de cei implicați, chiar dacă urmările ar fi putut fi catastrofale. Mai exact, un tren privat încărcat cu benzină și motorină a deraiat la ieșirea din Brașov, chiar lângă o stație de transformare electrică. În încercarea de a afla amănunte, un jurnalist a fost agresat de unul dintre reprezentanții firmei private, probabil nemulțumit că se va afla despre accidentul care se putea lăsa cu urmări grave.
”Avem un tren cu benzină și motorină, la marginea Brașovului. Transportator privat. Șase vagoane, pline ochi.
Luni, la ora 17.15, mecanicul intră pe o linie dezafectată. Locomotiva deraiază, la fel și trei dintre vagoane. La ZECE metri de Stația Dârste 400 – 110 kilovolți, a Transelectrica (o „uzină“ electrică, pe mai bine de cinci hectare) și CINCI metri de magistrala feroviară 300. Benzină și motorină.
Din cele șase vagoane, cele trei deraiate sunt cu motorină. Cele cu benzină sunt pe șine, sunt tractate de acolo, cu altă locomotivă. Restul rămân pe loc, pline, cu scurgeri pe sus, pe la capac.
Marți, ora 10.48. Un site feroviar publică poze de la locul accidentului, cu cisternele de benzină și motorină. Așa află și Poliția. La ISU, informația ajunge abia la ora 11 și 14 minute.
OPTSPREZECE ORE, fără un minut, în care transportatorul privat a pus batista pe țambal. Mukles, tăcere, silenzio, liniște, csend. Șase vagoane. Unul singur are, pe specificații, capacitate de 69.030 litri. Adică peste 414.000 litri, în total, pe specificații. Benzină și motorină. Stație de 400 de kilovolți. Magistrală feroviară.
Oamenii transportatorului sunt iritați că ce căutăm noi acolo. Și de ce am sunat la 112. Domnul Dan Mironescu, din cadrul punctului de lucru Brașov, al transportatorului privat „dă“ aprig cu palma și cu miștoul.
Cum a ajuns trenul pe linia dezafectată?
De ce a fost ținut secret tot incidentul?
Cât de mare a fost pericolul, pentru comunitate?
Nope, niciun răspuns. „Să-și ceară scuze microfonul, hă, hă“”, a scris pe Facebook jurnalistul Claudiu Loghin, reporter la Observator Antena1.