Acasă Social Întreprinderi digitale pentru o economie avansată – sectoarele de specializare inteligentă

Întreprinderi digitale pentru o economie avansată – sectoarele de specializare inteligentă

0

Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță lansarea apelului de proiecte aferent PR Centru 2021-2027, ”Acțiunea 2.2 – Întreprinderi digitale pentru o economie avansată – sectoarele de specializare inteligentă” la data de 15.12.2023.

Detalii despre apel:

Alocarea financiară este de 32.014.709 euro, din care 27.212.503 euro sunt oferiți sprijin de către FEDR și 4.802.206 euro de la bugetul de stat.

Valoarea minimă a finanțării nerambursabile este de 15.000 euro.

Valoarea maximă a finanțării nerambursabile este de 200.000 euro.

Tipul apelului este unul competitiv cu termen limită de depunere.

Perioada de depunere a proiectelor este 15.12.2023 ora 12:00 – 15.05.2023 ora 12:00.

 

Solicitanți eligibili:

Societățile sau societățile cooperative care, în conformitate cu Legea 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării IMM, se încadrează în categoria:

  • microîntreprinderilor din mediul urban – au mai puțin de 10 salariaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă sau deţin active totale de până la 2 milioane euro, echivalent în lei;
  • întreprinderilor mici din mediul urban și rural – au între 10 și mai puțin de 50 salariaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă sau deţin active totale de până la 10 milioane euro, echivalent în lei;
  • întreprinderilor mijlocii din mediul urban și rural – au între 50 și mai puțin de 250 salariaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro, echivalent în lei, sau deţin active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane euro.

 

Investiții eligibile:

  • aferente activității de bază
  1. a) adoptarea tehnologiilor digitale pentru a îmbunătăți procesele interne ale companiei: gestiunea materiilor prime pentru producție, a producției în sine, creșterea calității serviciilor oferite și a interacțiunii cu clienții, inclusiv simplificarea și eficientizarea activităților logistice prin produse și sisteme specializate de la sisteme de gestiune și analiză a datelor (de ex.: RPA, CRM, PLM, ERP etc.), produse și sisteme VR/AR, până la colectarea datelor prin IoT și utilizarea acestor date în linii de producție automatizate, inclusiv soluții particularizate pentru probleme sau nișe specifice.
  2. b) dezvoltarea soluțiilor ce includ inteligențe artificiale simple sau complexe (ex. algoritmi cu răspunsuri previzibile: Reactive AI – filtre spam, motoare de recomandări inclusiv motoare integrate în chat bots; algoritmi cu memorie limitată: automatizare, text-to-image, sisteme “chat bots” complexe) și dezvoltarea tehnologiilor AI de ultimă generație pentru soluții inovative (Theory of Mind AI)
  3. c) dezvoltarea comunicării digitale cu furnizorii/clienții, (de ex. sisteme de e-facturare, sisteme pentru circuit digitalizat de comandă etc.);
  4. d) instruirea în vederea utilizării instrumentelor digitale achiziționate.

Intensitatea digitală avansată este atinsă de întreprinderile care utilizează cel puțin 7 din următoarele 12 tehnologii digitale (DESI):

  1. mai mult de 50% dintre persoanele angajate au folosit computere cu acces la internet în scopuri de afaceri;
  2. sunt angajați specialiști IT&C în întreprindere;
  3. viteza de download contractată a celei mai rapide conexiuni de internet la linie fixă este de cel puțin 30 Mb/s;
  4. întreprinderea asigură în scopuri de afaceri un device mobil, care permite conexiunea la internet prin rețele de telefonie mobilă, pentru mai mult de 20% din angajații proprii;
  5. întreprinderea deține un website;
  6. întreprinderea deține un website cu funcții avansate – are cel puțin o caracteristică din următoarele:
  7. descrierea bunurilor sau serviciilor, liste de preț;
  8. posibilitatea pentru vizitatori de a-și personaliza sau proiecta online bunurile sau serviciile;
  9. urmărirea stadiului comenzilor plasate;
  10. conținut personalizat în website pentru vizitatori obișnuiți/recurenți;
  11. website-ul are linkuri sau face referire la profilele din rețele sociale ale întreprinderii – întreprinderile care folosesc rețelele sunt considerate cele care au un profil de utilizator, un cont sau o licență de utilizator, în funcție de cerințele și tipul de social media. Astfel, aici nu sunt incluse întreprinderile care plătesc exclusiv pentru postarea de reclame (anunțuri tip “banner”) fie direct către proprietarul rețelei sociale (de exemplu, Facebook, Twitter etc.), fie indirect, prin intermediul întreprinderilor care oferă servicii online pentru postarea automată a mesajelor publicitare pe rețelele sociale;
  12. întreprinderea cumpără servicii cloud computing intermediare sau sofisticate (cloud computing este un model care permite oricând, convenabil și/sau la cerere acces prin intermediul internetului sau a unei rețele private la un grup partajat de resurse de calcul configurabile – de ex. rețele, servere, stocare de date, aplicații și servicii – care pot fi rapid furnizate și lansate cu un efort minim de management sau cu o interacțiune minimă de la un furnizor de servicii. O companie își poate asigura accesul la un sistem cloud, fie prin intermediul unui serviciu (ex. SaaS, PaaS, IaaS), fie prin crearea unui sistem propriu. Modelele principale de implementare ale unui sistem cloud sunt: cloud privat (infrastructura cloud operată exclusiv pentru o singură organizație), cloud public (livrat prin internet) sau cloud hibrid (serviciu care este compus dintr-o combinație de servicii cloud private, publice și comunitare, de obicei de la diferiți furnizori de servicii);
  13. întreprinderea emite facturi electronice, potrivite pentru procesare automată;
  14. întreprinderea plătește publicitate pe internet;
  15. vânzări prin comerț electronic de cel puțin 1% din total cifră de afaceri (în vânzările de bunuri sau servicii prin comerț electronic, comanda este plasată prin site-uri web, aplicații sau mesaje de tip EDI prin metode special concepute pentru a primi comenzi. Plata se poate face online sau offline. Comerțul electronic nu include comenzile scrise prin e-mail);
  16. vânzări on-line către consumatori privați (B2C) de mai mult de 10% din total vânzări on-line;
  • conexe activității de bază
  1. a) activități de consultanță pentru elaborarea cererii de finanțare și managementul implementării proiectului,
  2. b) auditul financiar al proiectului
  3. c) informare și publicitate.

 

Sprijinul public nerambursabil:

Ajutorul de minimis este de maxim 90% din valoarea investiție. Contribuția solicitantului la finanțarea investiție va fi de minim 10% din valoarea eligibilă. Valoarea eligibilă reprezintă suma cheltuielilor eligibile incluse în cadrul proiectului.

Cererile de finanțare depuse în primele două luni vor fi direct contractate dacă au obținut cel puțin 90 de puncte.

Dacă alocarea financiară disponibilă nu este acoperită, restul proiectelor cuprinse între 50 și 89 de puncte, vor fi menținute în competiție cu proiectele pentru lunile următoare.

Proiectele care obțin un punctaj mai mic de 50 de puncte sunt declarate respinse.

 

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 20 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.