Dintr-un oraș aerisit, Brașovul a devenit unul aglomerat unde șoferii pierd timp prețios în intersecții. În loc să se fluidizeze traficul, să se reducă poluarea, mai nou, acesta este îngreunat.
În trecut, fostul primarul George Scripcaru devenise un fan al sensurilor giratorii și al panseluțelor. Ce-i drept, sensurile fluidizau traficul rutier, astfel că orașul era printre cele mai ”aerisite” din România din acest punct de vedere. Era orașul care putea fi străbătut în câteva minute dintr-un capăt în altul. De câțiva ani, Brașovul se umple de semafoare, unele considerate de șoferi de-a dreptul inutile.
Chipurile, motivarea administrației locale a fost ”protejarea pietonilor”. Totuși, dacă acesta este obiectivul, de ce nu este mutat panoul publicitar de la Ceasu Rău sub care sunt montate indicatoarele și semaforul? Mulți șoferi au susținut de-a lungul timpului că acel panou, prin luminile sale, reduce vizibilitatea indicatoarelor și a semaforului. De ce oare ”mințile luminate” din comisia de circulație nu fac nimic în acest sens?
De curând, semafoarele răsar ca ciupercile după ploaie. Unul dintre semafoare a apărut pe Kogălniceanu, motiv pentru care se formează cozi până în intersecția de la Onix. Ce au făcut cei din primărie? Au aglomerat și mai mult intersecțiile.
Și Calea București a fost ”dotată” cu semafoare. Astfel, ”specialiștii” din fruntea Primăriei Brașov au reușit să pună ”umărul” la traficul infernal de pe străzi. Acum, ca să mergi dintr-un capăt în celălalt al orașului îți trebuie răbdare multă și timp berechet.
Probabil că șefii Primăriei Brașov nu înțeleg că așteptatul la semafor afectează mai mult mediul din punct de vedere al poluării. Astfel, în loc să fie un oraș mai verde, acesta devine și mai poluat de la mașinile care stau ore în șir în trafic.