Fostul viceprimar al Braşovului, Costel Mihai, atrage atenţia asupra sumei anunţate de Municipalitate pentru proiectul de construire a noului garaj de autovehicule al RATBV şi consideră că cifra de 141 de milioane de lei, înaintată de Primărie (dublu faţă ce cea iniţială), este rezultatul unei proaste gestonări a investiţiei.
„Am rămas surprins să văd estimată în ultimele zile pentru proiectul de construire a noii infrastructuri de garaj pentrutransportul public- 141 de milioane de lei înseamnă dublul faţă de valoarea de la care a pornit, în mandatul trecut, acest proiect. Consider că suma este o urmare a lipsei de prioritate pe care actuala administraţie condusă de Coliban a acordat-o acestui proiect absolut exponenţial pentru noua flotă şi extinderea perioadei ei de utilizare. Dincolo de justificarea soluţiei tehnice şi adăugarea de noi echipamente, există o majorare enormă a preţului, pe care bugetul local va trebuie să o acopere din resurse proprii, întrucât Uniunea Europeană va acorda, în continuare doar cofinanţarea de 98% din suma iniţială. Şi nu pot decât să mă întreb care a fost motivul real al tergiversării acestui proiect atât de necesar transportului public braşovean: lipsa de management la nivelul Primăriei Braşov, incompetenţa sau încercarea de a identifica atent un colaborator?”, a declarat Costel Mihai, vicepreşedinte al PSD Braşov.
În acest context, există surse în Primăria Braşov, care spun că Municipalitatea este dispusă să facă un credit, pentru a acoperi diferenţa dintre bugetul iniţial al proiectului pentru nou garaj RAT şi preţul estimat acum.
„Surse din Primăria Braşov spun că actuala administraţie a municipiului pregăteşte pe şestache un credit în vederea acoperirii acestei diferenţe. Va fi însă, un credit plătit din banii braşovenilor, în condiţiile în care majorarea enormă a contravalorii acestui proiect nu a fost concret justificată. Nu este o abordare ilegală, doar că un credit trebuie accesat ca o necesitate şi negociat în condiţii cât mai bune. Sunt curios cum va proceda acum Primăria Braşov, cu un credit în condiţii de presiune. Da, şi fosta administraţie a apelat la această modalitate de acoperire a unor cheltuieli, chiar pentru modernizarea transportului, însă accesarea unui credit s-a făcut din timp şi transparent, cu acordul unei comisii a Executivului şi a Consiliului Local”, a declarat Costel Mihai.
Fost viceprimar care a avut în subordine şi transportul public din municipiu, Costel Mihai a amintit că modernizarea acestui domeniu a urmat o serie de faze prioritare care ar fi trebuit respectate în continuare, indiferent de cine se află la conducerea Primăriei. Iar noul garaj a fost un proiect conex cu cele prin care s-au achiziționat mijloacele de transport,pentru crearea unui transport public modern.
„Trecerea la un transport public prietenos cu mediul a reprezentat o prioritatate atât pentru mine cât și pentru fostul primar, George Scripcaru și de aceea am urmat o serie de investiţii prioritare. În primă fază, am achiziţionat cele 105 autobuze diesel, în 2017, cu fonduri de la BERD, apoi troleibuzele comandate în 2019 şi livrate în 2020, apoi vehiculele clasice şi electrice achiziţionate prin fonduri atrase prin Programul Operaţional Regional şi cele hibrid şi electrice livrate în 2022, prin contractul de finanţare cu MDRP. În toate aceste investiţii proiectul noului garaj era unul interdependent, care să contribuie la extinderea duratei de viaţă a vehiculelor achiziţionate în ultimii ani”, a declarat Costel Mihai.
Fostul viceprimar al Braşovului susţine că actuala administraţie nu a reuţit să prioritizeze suficient de bine investiţiile în transportul public, astfel că în acest moment nici proiectul garajului nou şi nici cel al construirii unui park&ride la Bartolomeu nu au pornit efectiv:
„Dincolo de lauda cu un transport public prietenos cu mediul, al actualei administraţii şi dorinţa de a face cât mai multe poze în diferite ipostaze, nu am văzut o preocupare reală pentru dezvoltarea transportului public”, a încheiat Costel Mihai.