Compania Aktor a pornit cel de-al doilea utilaj TBM, denumit Varvara, pentru săparea tunelurilor gemene de la Ormeniș, în muntele de lângă Racoș, pe traseul viitoarei căi ferate Brașov – Simeria, parte a Coridorului Rin – Dunăre, secțiunea Brașov – Sighișoara, subsecțiunea 2: Apața-Cața. Varvara (numită după Sf. Varvara, protectoarea minerilor) va săpa alături de Eleni, primul utilaj TBM care a pornit pe 5 martie 2024.
Pănă la sfârșitul săptămânii trecute, Eleni a săpat 102 metri (echivalentul a 68 de inele prefabricate de beton) în interiorul muntelui. Ritmul forajului s-a accelerat după faza de teste și calibrări complexe necesare pentru a seta o astfel de mașină uriașă în direcția și la înclinația corecte, transmite economica.net.
Aktor s-a aprovizionat de la Zărnești pentru 875 de inele prefabricate
Ca detaliu tehnic, echipa din echipa Eleni a poziționat până acum 68 de inele prefabricate din beton, cele care formează peretele circular al tunelului. Fabrica din Zărnesti care produce inelele a asigurat un stoc impresionant de 875 de astfel de prefabricate pentru aceasta primă pereche de tuneluri.