Acasă Actualitate Bilanțul Salvamont pe luna august: aproape 2 000 de apeluri de salvare,...

Bilanțul Salvamont pe luna august: aproape 2 000 de apeluri de salvare, 576 de acțiuni și 651 persoane salvante

0

Asociația Națională a Salvatorilor Montani din România (A.N.S.M.R.) și Consiliul Serviciilor Publice Salvamont au centralizat activitatea, pe luna august a anului 2023, a celor 74 de formații Salvamont aparținând celor 42 de structuri județene sau locale Salvamont din cele 24 de județe cu activitate de salvare montană din România.

Astfel, in perioada de referinta, salvamontiștii au fost solicitați să intervină în 576 de acțiuni de salvare și de acordare a primului ajutor medical (+ 9 vs august 2022), acțiuni în care au fost salvate 751 de persoane (+ 4 vs august 2022). Dintre acestea, 180 de persoane accidentate au fost predate serviciilor SMURD sau de Ambulanță , 36 persoane au fost predate elicopterelor SMURD-IGAV, iar, 14 persoane au decedat pe munte (+ 2 vs august 2023), sarcina salvamontiștilor reducându-se la recuperarea acestora și transportul pentru predarea la serviciile IML.

Din numărul total de intervenții, 476 de intervenții au avut loc în zona montană – fiind salvate 651 de persoane, 92 de persoane s-au prezentat și au beneficiat de prim ajutor la cabinetele medicale ale bazelor Salvamont, iar 8 intervenții au avut loc în afara zonei montane, în locuri greu accesibile, acțiuni la care salvamontiștii au fost solicitați să intervină cu mijloacele și tehnicile lor specifice pentru soluționarea cazurilor.

Prin Dispeceratul Național Salvamont-Vodafone/Fundația Vodafone au fost primite, direct, 445 apeluri prin care anunțau accidente montane și 22 apeluri care anunțau incendii în zona montană și submontană, restul apelurilor de urgență fiind primite și preluate direct de către salvamontiști prin Serviciul Unic de Urgență 112 sau prin dispeceratele locale ale echipelor salvamont.

De asemenea, în cursul lunii august s-au primit 1.871 apeluri prin care solicitau informații despre zona montană, dintre acestea, 837 apeluri au fost înregistrate la Dispeceratul National Salvamont-Vodafone/Fundația Vodafone, restul de 1034 de apeluri fiind făcute direct structurilor Salvamont locale sau județene.

Structurile Salvamont avut un grad de răspuns de 100% la solicitările specifice domeniului de activitate, doar cu resursele proprii, acest lucru confirmând că acestea sunt organizate corespunzător, își dimensionează corect, își dezvoltă permanent resursele umane și materiale și, în activitatea derulată, nu au solicitat și au demonstrat că nu au nevoie de alte resurse, exceptând cele de preluare pentru transport al accidentaților către unitățile medicale, ambulanțe SAJ, SMURD, respectiv elicoptere IGAV-SMURD, resurse care au fost asigurate corespunzător în baza relației de coordonare operativă existentă cu Departamentul pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului de Interne.

În cadrul celor 42 de structuri Salvamont din România, singurele structuri abilitate oficial si care dețin personal operativ de intervenție, pregătit profesional si atestat pentru a interveni pentru salvarea persoanelor accidentate în zona montană, activează ca personal operativ de intervenție un număr de circa 800 de salvatori montani atestați, 300 de salvatori montani angajați, 496 de salvatori montani voluntari, alături de care, cca 350 de salvatori aspiranți și debutanți se află în diverse etape de formare profesională.

Chiar dacă perioada de vârf a sezonului turistic de vară a trecut, serviciile Salvamont vor asigura efective de salvatori montani dimensionate adecvat, astfel încât să se reușească intervenția cu operativitate în accidentele care se vor produce pe munte și în restul zonelor extra montane la care vor fi solicitați să intervină în această perioadă.

Echipele Salvamont, singurele structuri care dețin competența legală, personal pregătit profesional și atestat pentru a interveni în soluționarea accidentelor montane în care sunt implicate persoane cu afecțiuni medicale pot fi alertate prin Sistemul Național Unic de Urgență 112 și prin intermediul Dispeceratului Național Salvamont- Fundația Vodafone ( 0372126668 sau 0SALVAMONT) sau de pe aplicația SALVAMONT-VODAFONE pentru telefoanele mobile.

Articolul precedentCentrul Cultural Reduta vă invită la BOLD, un nou musical interactiv și îndrăzneț
Articolul următorSpectacolul „La calul bălan” revine pe scena Operei Brașov