51% dintre romani au auzit vorbindu-se, în ultima perioadă, despre ideea de sustenabilitate, iar 2 din 3 se declară pro sustenabilitate, ceea ce sugerează dezirabilul acestui tip de comportament la nivel social.
Familia este factorul cheie care influențează comportamentul sustenabil, iar aproape 3 din 4 romani confirmă nevoia de informare, respondenții indicând drept factori stimulatori pentru un comportament pro sustenabil informația, implicarea, exemplele de bună practica sau implicarea companiilor private.
Sustenabilitatea este asociată cu susținerea financiară, utilizarea eficientă a resurselor, durabilitatea, protecția mediului, utilizarea resurselor regenerabile, reciclare și preocuparea pentru viitor. Rugați să definească conceptul, cei mai mulți intervievați au menționat „susținerea financiară a unei idei sau a unui proiect” (18%), iar 15% au precizat că sustenabilitatea se referă la utilizarea eficienta a resurselor, conservarea acestora. Mai sunt amintite frecvent și continuitatea sau durabilitatea (11%), responsabilitatea financiară (7%) sau activități benefice pentru mediu și omenire (6%).
Principalele surse de informare cu privire la acțiuni sustenabile sunt reprezentate de: televiziune (6 din 10 respondenți), site-uri de internet (aproximativ jumătate dintre intervievați), rețelele de socializare (3 din 10 participanți la cercetare), precum și radio (aproape o cincime dintre respondenți).
Acestea sunt rezultatele celui mai recent studiu IRES, „Comportamente de sustenabilitate ale Romanilor”, realizat in cadrul campaniei BAT Romania „Alege Asumat un Oraș Curat”.