Învăţământul din România nu face paşi înainte, nu face salturi calitative sau cantitative, ci doar stagnează, iar această realitate este dovedită de statisticile oficiale de la nivel local şi european.
În ultimii patru ani, datele arată că sistemul de educaţie local a câştigat mai puţini elevi, mai puţini studenţi, mai puţine şcoli de stat, mai puţine universităţi şi o alocare mai mică din PIB.
Aşadar, alocările bugetare pentru educaţie ca procent din PIB au scăzut constant în perioada 2020-2023. În 2020, cheltuielile guvernamentale pentru educaţie reprezentau 2,90% din PIB, dar acest procent a scăzut treptat, ajungând la doar 2,10% în 2023. Această scădere arată clar o diminuare a priorităţii bugetare acordate educaţiei în această perioadă, ceea ce afectează direct resursele disponibile pentru infrastructura educaţională, salariile cadrelor didactice şi, per total, calitatea actului educaţional.
Mai multe detalii pe zf.ro.