Acasă Actualitate Sunt trei publicații locale din Brașov care contează online! Restul sunt discuții...

Sunt trei publicații locale din Brașov care contează online! Restul sunt discuții și laude fără acoperire

În ultima perioadă, au tot apărut dispute privind cine este ”cel mai tare” ziar din zona online. Pentru a clarifica puțin aceeastă problemă, vom prezenta câteva aspecte importante atunci când o companie dorește să își facă publicitate într-un ziar, să își promoveze afacerea. Chiar dacă unii se ”umflă” mai tot timpul că sunt cei mai tari de pe planetă, din regiune mai nou, realitatea este cu totul alta. Concret, ceea ce știu și brașovenii, există trei publicații care contează în mediul online brașovean: Newsbv, Transilvania365 și BizBrașov, urmate de Bzb, Mytex, Brașovmetropolitan și Litera 9. La capitolul anchete, domină de departe Argumentul.ro. În rest, mai sunt câteva publicații ce le găsiți mai mult pe Facebook, dar, fără angajați, fără oameni pe teren, sunt ”fantome” ale presei care trăiesc din furatul știrilor de la alții.

Diferența între ele este mică ținând cont de datele furnizate în ultimii ani de T5(Google Analytics), platforma care prezenta traficul și numărul de vizitatori cel mai bine. Acolo, existau fluctuații între cele trei publicații, dar diferența era mică între ele. Este greu de crezut că în doi ani situația s-a schimbat foarte mult, iar unele ziare au ajuns la un trafic invidiat inclusiv de ziarele naționale. Este dreptul fiecărui administrator să se laude, dar hai să vedem realitatea. Vedem publicații care invocă tot felul de site-uri obscure doar să minimalizeze traficul altor ziare, dar, din fericire, există Google Analytics care arată clar cum și unde stă fiecare. Deși, atâta timp cât traficul poate fi cumpărat, nu are relevanță prea mare. Cât despre auditul BRAT, nu poate fi considerat unul la fel de încredere ca și Google Analytics. Pentru o sumă de bani, undeva la peste 3500 de lei,oricine poate să se înregistreze acolo. La Brașov este înregistrată o singură publicație al cărui director general este Marian Gâlea, cel care pare a fi șeful la BizBrașov, cel puțin așa apare în acte. Doar că acest aspect nu prea are relevanță având în vedere că unii cititori acceptă, alții nu să participe la audierea BRAT! E simplu și logic.

BRAT1

1). În primul rând, de menționat faptul că și Șoșoacă are mulți adepți, asta nu înseamnă că e și de bine, la fel și cu traficul. Dacă ai mulți cititori, dar ei sunt adunați de prin toate colțurile țării sau străinătate, nu înseamnă că ești și bun. O recunosc chiar ziarele din Brașov care susțin că au undeva la cel mult 200.000 de mii de cititori din Brașov în fiecare lună, ceea ce înseamnă o medie lunară de aproximativ 6000 de cititori pe zi. Ce înseamnă asta? Foarte puțin! Să te lauzi cu asta, mai bine nu spui nimic!

2)Faptul că ai dat copy-paste la un articol de prin Financiarul sau alte publicații centrale, nu te face mai ziarist, mai important, mai căutat.

3)Să postezi articole cu aluzii sexuale sau cu titluri speciale doar să atragi cititorii, dar de fapt să-i păcălești, nu este un avantaj. Este o creștere mincinoasă. La fel și să scrii tot felul de porcării, iar după câteva zile să ți se spună ca a fost fake news.

4)Faptul că unii fură declarații de la colegii din presă și au vizualizări pe munca altora, nu înseamnă că au oferit calitate. Doar au furat un material și atât. Este chiar jenant să te sune unii colegi din presa scrisă de prin alte colțuri ale țării și să-ți atragă atenția că ai furat cu nesimțire un articol și nu ai scris sursa. La fel de jenant este să te terfelească unii pe Facebook, culmea, unii cunoscuți, vedete chiar pentru că s-a furat un articol și ”autorii” au pus la final că este scris de ei, deși, subiectul nu discutase niciodată cu acești indivizi. Care profesionalism?

5)În ultima perioadă, companiile își îndreaptă atenția spre cu totul alte detalii, mai ales că trafic poate cumpăra oricine având în vedere că atât Google, cât și Facebook vând așa ceva. De altfel, cine accesează paginile de Facebook ale publicațiilor din Brașov, își pot aduce aminte cum Transilvania365 avea cel mai mare număr de aprecieri pe pagină. Numai că, în câteva luni, ”concurența” a crescut ca Făt-Frumos, într-o zi cât alții într-un an. Drept dovadă că de la 10.000 au urcat la peste 40.000 de aprecieri. Profesionalism, nu?

Comparativ cu alții, Transilvania365 menține numărul de aprecieri pe articole, unele au mai multe, altele mai puține aprecieri, dar per total, ziarul stă destul de bine. De exemplu zilele trecute au fost articole cu peste 1200 de aprecieri, dar și altele cu câteva sute. Am mai creat si o pagina noua, asta in cazul în care actuala poate avea probleme.

Suntem singura publicație din Brașov care avem un cont activ de Instagram având 4000 de urmăritori.

instagram tra

6)Emisiunile VIDEO ale publicațiilor din Brașov transmise pe Youtube nu au mai mult de câteva sute de vizionări, fiind o medie de 200-300 pe emisiune la toate ziarele, indiferent de care vorbim. Și nu este nevoie de studii, de analize,  ci doar trebuie ca cineva să se uite la emisiuni ca să își dai seama cum stă fiecare. Sunt unele emisiuni care au 50 de vizualizări în 3 ani. Diferența o face aici Transilvania365, în această zonă, pentru că în afară de Youtube, ziarul încarcă emisiunile și pe Facebook, acolo unde, este o medie de câteva mii de vizualizări pe emisiune.Suntem singurii care facem acest lucru. Ce înseamnă asta? Vreo câteva mii de vizualizări în plus. Mult peste ce este pe Youtube. Adică, unii au câteva sute, iar noi avem câteva mii. Diferența o poate observa orice brașovean accesând conturile de Youtube și de Facebook, nu este nevoie de studii să vezi realitatea!

captura itnrebari coliban

Dar, deși avem peste un an de când am inaugurat emisiunea ”Oameni faini la Brașov”, știm bine că nu putem să ne numim televiziune, ci doar un ziar care are și o emisiune. Atât. Este o diferență mare între o televiziune și o emisiune.

Aici, la fel, Transilvania365 se diferențiază clar prin calitate! Prin emisiunea ”Oameni faini la Brașov” au trecut în ultimul an nume grele. Vorbim despre Mircea Geoană, actualul Secretar General Adjunct al NATO, neurologul Vlad Ciurea, Mihaela Hogaș, cea mai rapidă patinatoare din România, Octavian Ciovică, campion național la raliu, istoricul Nicolae Pepene, omul de afaceri Tatian Diaconu, Ilona Maria Socu, cea mai rapidă polițistă din lume, dar și mulți alți invitați cărora le cerem scuze dacă i-am omis. Cu alte cuvinte, ”Oameni faini la Brașov” nu este doar o emisiune politică de campanie, ci o emisiune pentru toată perioada anului și pentru toți brașovenii.

thumbnail 2024 05 10T160948.786

7)Prezența jurnalistului contează enorm în atragerea contractelor de publicitate. Atât prezența lui în emisiuni, dar și în fața colaboratorilor. Faptul că avem o colaborare bună cu mai toate companiile mari din Brașov reiese și din bannerele afișate deja pe site. Avem companii din toată țara, cu renume local, național sau mondial. De ce au acceptat contracte cu noi? Pentru că oferim calitate, nu neapărat cantitate.

Suntem singura publicație care a derulat contracte în Australia și America. Suntem singurii certificați Google Analytics pe partea de SEO.

8)O publicație care se respectă publică anchete jurnalistice. Din păcate, la Brașov lipsesc, mai ales la cei care se ”umflă” în pene că sunt mari și tari. În afară de Transilvania365, NewsBv și Argumentul sau Brașovmetropolitan, restul se mulțumesc numai cu ce primesc prin comunicate sau ce ”fură” de pe național. Alături de Newsbv suntem singurii și primii care am prezentat pe larg ”jaful de la FC Brașov”, acolo unde Curtea de Conturi a constatat că există un prejudiciu de câteva milioane lei. Am avut curaj și am scris, alții nu.

Suntem singura publicație care am prezentat în ultimii ani dezmățul pe bani publici de la Compania Apa Brașov. Am dezvăluit cum directorii încasează lunar și 8000 de euro.

9)Suntem o publicație care ne-am înregistrat numele la OSIM,ceea ce dă o greutate brandului Transilvania365, o siguranță partenerilor cu care colaborăm. Suntem un brand care a crescut mult de la an la an, chiar dacă existau deja în online alte publicații.

marca inregistrata

10) Am fost singura publicație premiată la final de an 2023 la Topul Național al Firmelor. Ce înseamnă acest lucru? Un management bun, seriozitate, performanțe. Un motiv în plus pentru partenerii noștri să continue colaborarea cu noi. Înseamnă că suntem și buni contribuabili, că ne plătim taxele la stat, că aducem de la an la an tot mai mulți bani la bugetul local.

thumbnail 2024 05 06T155638.662

Într-o altă ordine de idei, o companie nu încheie un contract de publicitate cu un ziar doar pentru că are mulți vizitatori, mai ales că cei mai mulți provin din alte orașe și pe Brașov nu îi ajută cu nimic. Companiile vor mai mult de atât, prestanță, continuitate, seriozitate.

Transilvania365 este singura publicație care a avut la o transmisiune LIVE peste 3000 de urmăritori, iar într-o singură zi înregistrarea s-a dus la peste 1.000.000 de vizualizări, fiind preluată de mai toate ziarele și televiziunile centrale din România.

Transilvania365 este singura publicație din Brașov acreditată la Senat și Camera Deputaților! Jurnaliștii merg cel puțin o dată pe lună în Parlament pentru a discuta cu reprezentanții din județele situate în Regiunea Centru. Spunem Regiunea Centru pentru că suntem singurul ziar REGIONAL asumat încă de la înființare, ziar care publică articole din județele respective, care ține legătura cu instituțiile de acolo, nu este regional doar la nivel declarativ, așa cum procedează alții care se transformă de la an la an din ziar economic, în generalist, în ziar regional, internațional, etc. Noi avem o continuitate și o păstrăm, nu ne schimbăm ca vremea!

Compania care deține Transilvania365 este una care a investit banii încasați din contractele de publicitate! Am investit în propriul studio de televiziune, acolo unde avem aparatură performantă.  Compania nu are firme paravan, nici nu ”trage” bani prin asociații cum se întâmplă la alte publicații. Există un singur acționar la firmă, nu suntem ”strecurați” prin fundații sau asociații cu mai mulți acționari ca să tragem bani din alte surse.

 

Laudele și aronganța chiar nu contează în obținerea unor contracte de publicitate! Nici cititorii din Timișoara sau Suceava, noi suntem la Brașov, iar firmele de aici sunt interesate în mod direct să se promoveze în județ.