Acasă National România va fi promovată, între 5 – 7 martie, la cel mai...

România va fi promovată, între 5 – 7 martie, la cel mai mare și important târg de turism din lume: ITB Berlin!

1

Destinația turistică România va fi promovată, între 5 – 7 martie a.c., la cel mai mare și important târg de turism din lume, organizat în format business-to-business (B2B): Bursa Internațională de Turism – ITB Berlin. Pavilionul național găzduiește, timp de trei zile, 38 de co-expozanți din rândul tour-operatorilor, agențiilor și asociațiilor de turism, dar și reprezentanți ai autorităților publice locale și regionale, care vor promova o ofertă turistică diversificată: de la circuite culturale, drumeții și călătorii în orașe, până la sejururi relaxante pe litoral și explorări în Delta Dunării.

Pavilionul național al României, organizat de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT), are o suprafață totală de 210 metri pătrați. Toți co-expozanții țării noastre beneficiază și de un spațiu propriu pe platforma digitală a evenimentului, de un profil online individual și o agendă de întâlniri dedicată. De altfel, aici, la stand, vizitatorii sunt invitați să inițieze discuții B2B și, în funcție de punctele de interes comune, sunt încurajați să încheie colaborări durabile, bazate pe încredere reciprocă, și proiecte de succces.

Vizitatorii vor putea face cunoștință, în spațiul dedicat României, cu cele mai frumoase și atractive obiective turistice locale, surprinse într-o producție video realizată către jurnalistul britanic Charlie Ottley. Filmele au fost difuzate internațional, pe BBC News, campania de promovare derulată de MEAT obținând o rată de recunoaștere de 59%. Acestea surprind România pe parcursul celor patru anotimpuri – primăvara, vara, toamna și iarna -, ceea ce îi subliniază caracterul de destinație permanentă, pentru fiecare zi din an. Mai mult, vor fi prezentate în imagini și patru forme de turism specifice țării noastre, care pot fi de interes pentru turiștii germani, cum ar fi cel de tip city-break, istorie și cultură, ecoturism și autenticitate. Experiența va fi completată și de realitatea virtuală, care îi va ajuta pe cei care ajung la standul nostru „să călătorească” pe loc, în România.

Așa cum a devenit deja tradiție, țara noastră va participa și la conferința internațională Donausalon (Salonul Dunării), aflată la cea de-a 9-a ediție. Evenimentul este organizat în ultima zi a ITB Berlin, respectiv pe 7 martie a.c., de către Reprezentanța Permanentă a Landului Baden-Württemberg. În calitate de partener de cooperare, România – țară riverană Dunării, va amenaja un stand, unde delegația MEAT, condusă de secretarul de stat Lucian-Ioan Rus, va prezenta publicului interesat cele mai frumoase povești și curiozități despre destinațiile turistice autohtone. Tot aici, vizitatorilor li se vor oferi spre degustare produse gastronomice și băuturi specifice românești. Inițiativa vine, astfel, în completarea acțiunilor de promovare ale instituției noastre, care vizează piața germană.

Germania ocupă an de an primul loc în clasamentul țărilor emițătoare de turiști străini în România, motiv pentru care este și va rămâne o piață prioritară. Spre exemplu, conform datelor furnizate de Institutul Național de Statistică, turiștii germani au reprezentat 10.40% din totalul turiștilor străini care ne-au vizitat țara, în anul precedent. Aceștia preferă, de obicei, contactul cu natura, turismul activ, circuitele culturale, experiențele în mediul rural, dar și călătoriile în marile orașe ale țării. Totodată, menționăm că în Germania își au sediul și cei mai mari tour-operatori din lume.

Operatorii economici, prezenți în pavilionul României de la ITB Berlin, beneficiază de decontarea a 50% din cheltuielile transportului extern, însă fără a depăși echivalentul a 500 euro, și a 50% din cheltuielile aferente primei nopți de cazare, în ambele cazuri pentru câte un reprezentant/expozant. Mai mult, instituția acoperă, în proporție de 100%, cheltuielile aferente taxei de participare, închirierea spațiului la stand de la organizatori, precum și personalizarea, amenajarea și decorarea stadului, în limita a 3 mp/expozant.

 

Informații de background:

  • Bursa Internațională de Turism – ITB Berlin s-a impus, de-a lungul anilor, ca fiind cel mai important târg de turism din întrega lume, datorită expertizei și înțelegerii profunde a tendințelor și evoluțiilor din industria internațională a călătoriilor, de care au dat dovadă, la fiecare ediție, organizatorii. Astfel, în timp, manifestarea expozițională nu numai că a crescut în dimensiune, în numărul de expozanți și de participanți, ci a devenit un adevărat punct de reper pentru turismul mondial, promovând produse și servicii, inclusiv de nișă, cu creștere intensivă. Post-pandemie, manifestarea expozițională s-a transformat în format B2B.
  • România a fost prezentă cu pavilion național încă din etapa de debut a evenimentului, prima participare având avut loc în urmă cu 54 de ani, în 1970. În mod regretabil, tradiția a fost întreruptă de pandemia globală, precum și de o serie de probleme organizatorice și legislative. Toate acestea fiind depășite, România a reluat în acest an participarea la ITB Berlin, în caltate de promotor al destinației.