Acasă Social Primul tren nou, din România, după 20 de ani intră în serviciu....

Primul tren nou, din România, după 20 de ani intră în serviciu. Alstom Coradia Stream, debut pe ruta București-Brașov

0

Miercuri, 20 noiembrie 2024, va avea loc evenimentul de promovare prilejuit de intrarea în serviciul comercial de călători a trenului Alstom Coradia Stream, primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani, achiziționat de ARF în baza contractului semnat cu furnizorul Alstom Ferroviaria SpA, în luna martie 2022.

Agenda evenimentului include călătoria inaugurală cu trenul Alstom-Coradia Stream, pe ruta Bucureşti Nord – Brașov și retur, în cadrul căreia sunt programate o conferință de presă, urmată de discuții libere și networking – prânz, activități ce se vor desfășura la sediul Sucursalei Regionale CF Brașov.

Astfel, noul tren va circula suplimentar, pe ruta București-Brașov și retur, după următorul program:

Trenul IR 16005 cu plecare din stația București Nord la ora 09.30 cu sosire în stația Brașov la ora 12.00, după care se va face deplasarea oficialităților și reprezentanților mass-media la sediul Sucursalei Regionale CF Brașov.

Retur trenul IR16006 va pleca din stația Brașov la ora 15.20 și sosire în stația București Nord la ora 17.53.

„Menționăm că trenul va circula cu călători, drept pentru s-au pus în vânzare bilete care pot fi achiziționate de la casele de bilete ale CFR-Călători, online, accesând site-ul www.cfrcalatori.ro sau prin platforma ARF bilete.infofer.ro.

Proiectul face parte din Planul Investiţional al Statului Român în material rulant nou, iar achiziția celor 37 de unități electrice interregionale este cofinanțată de Uniunea Europeană din Fondul de Coeziune, prin Programul Transport 2021-2027, fiind implementat în două perioade de programare financiară, respectiv în Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014 -2020 și în Programul Transport (PT) 2021 -2027.

Noile trenuri electrice marchează un capitol important în transportul feroviar de călători din România, prin îmbunătățirea semnificativă a standardelor de confort și siguranță pentru pasageri, asigurarea unei viteze superioare de mers și a unui design modern, precum și îndeplinirea obligațiilor legale europene și naționale, de asigurare a tranziției pieței de servicii publice de transport feroviar de călători, la una bazată, exclusiv, pe contracte de servicii publice atribuite competitiv.”, au transmis reprezentanții Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF).