Acasă Social Ormeniș, Homorod și Balota, tunelurile feroviare cel mai greu de construit în...

Ormeniș, Homorod și Balota, tunelurile feroviare cel mai greu de construit în România

0

Tunelurile Ormeniș și Homorod de pe linia de cale ferată Brașov – Sighișoara și tunelul Balota de pe linia Craiova – Caransebeș reprezintă proiectele feroviare cel mai dificil de executat, potrivit răspunsului ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu la o întrebare a deputatului PNL de Neamț Corneliu – Mugurel Cozmanciuc.

„Zonele cele mai dificile pentru realizarea unor astfel de lucrări (tuneluri – n.r.) sunt cele muntoase, unde înclinația pantelor este mare iar construcția unor tuneluri care să reducă declivitatea reprezintă o provocare. Referitor la proiectele care includ realizarea de tuneluri, cele mai dificile dintre acestea sunt:

– reabilitarea liniei Brașov – Sighișoara, proiect aflat în execuție, unde este prevăzută realizarea a două tuneluri noi cu galerie dublă în zona Ormeniș (6,904 km) și Homorod (5,154 km), a căror realizare se face prin utilizarea la săpăturile subterane a utilajelor TBM

– reabilitarea liniei CF Craiova – Caransebeș, proiect aflat în etapa de pregătire a achiziției, unde este prevăzută realizarea tunelului de la Balota (declivitate de 18), în lungime de 6,189 km”, se arată în răspunsul furnizat de cabinetul ministrului Transporturilor la interpelarea deputatului de Neamț.

Sursa: economica.net.