Perspective sumbre legate de posibilitatea de a circula în viitorul apropiat pe autostrada Comarnic – Brașov. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, nu a fost de acord cu proiectul de 8 miliarde de euro pentru Comarnic – Brașov, care cuprindea și un tunel de 14 km și a cerut o altă soluție tehnică.
Președintele Consiliului Județean Prahova, Iulian Dumitrescu (PNL), consideră că până se va realiza autostrada, vor fi utile centurile ocolitoare de la Comarnic, Azuga și Bușteni.
„Lucrăm cu CNAIR și ministerul Transporturilor la ele. Studiile de fezabilitate sunt terminate, se lucrează pentru finanțarea pentru fonduri europene. Cred că până la finalul anului se rezolvă finanțarea. Urmează proiectul tehnic, plus execuție. Durata de execuție ar trebui să fie de cel mult doi ani. E un orizont de timp mai rezonabil decât cel pentru autostradă”, a declarat Dumitrescu pentru Europa Liberă.
Soluția ocolitoarele e considerată de șeful CJ Prahova „bună, rapidă și de compromis”. Acestea vor avea o singură „bandă lărgită” pe sens. Costul final al investiției ar fi de aproximativ 300 de milioane de de euro.
„Într-un exercițiu financiar european ai 3-4 miliarde de euro. Nu poți finanța o singură autostradă cu 8 miliarde de euro. Realist vorbind, în deceniul 2020 – 2030 nu există nicio șansă pentru autostrada București – Brașov, în deceniul 2030 – 2040 sunt șanse. Vedem ce va fi”, a adăugat Iulian Dumitrescu.