Asociația Cutia de Proiecte – Project Bag a devenit Unitatea de Management al Destinației (UMD) preluând managementul destinației ecoturistice Băile Tușnad și Împrejurimile. Acesta include situl Natura 2000 Bazinul Ciucului de Jos cu rezervațiile botanice suprapuse, situl Natura 2000 și rezervațiile naturale Lacul Sfânta Ana și Tinovul Mohoș, rezervația Piatra Șoimilor, orașul Băile Tușnad și comunele Tușnad, Cozmeni, Sânsimion, Sântimbru, Sâncrăieni.
Această inițiativă este demarată în cadrul programului “Green Entrepreneurship 4.0 – Dezvoltarea destinațiilor de ecoturism din România”, un proiect prin care se dorește “Atragerea turiștilor activi în destinația ecoturistică Băile Tușnad și Împrejurimile”.
Prin obiectivele și activitățile propuse, principalele rezultate generate vor fi:
O mai bună capacitate organizațională și o mai mare asigurare a sustenabilității inițiativei de dezvoltare a destinației ecoturistice și a acțiunilor de conservare. Întărirea parteneriatului printr-o mai bună colaborare între entități (autorități ale administrației publice locale, organizații nonguvernamentale, prestatori de servicii turistice) și o mai bună coordonare a acestui demers de către UMD. În vederea asigurării sustenabilității inițiativei și a acțiunilor de conservare prin proiect vor fi realizate activități specifice cum ar fi derularea de campanii de fundraising; organizarea de acțiuni de conștientizare la nivelul destinației; dezvoltarea modelului de business pentru UMD.
Pentru dezvoltarea/îmbunătățirea rețelei de servicii ecoturistice vor fi inițiate mai multe întâlniri tematice la care vor participa membrii parteneriatului dar și alți specialiști, în funcție de tematicile abordate.
Creșterea numărului turiștilor activi și responsabili printr-o promovare unitară a destinației – acest rezultat va fi atins prin participarea în continuare la târguri de turism și alte evenimente, organizarea unor evenimente/festivaluri, promovare și marketing online, realizarea și diseminarea materialelor promoționale.
Pe termen lung se dorește consolidarea și dezvoltarea imaginii unitare/brandului destinației, dezvoltarea durabilă a destinației, dezvoltarea economiei locale a destinației.