Acasă Sănătate-Educație Municipalitatea a pus în dezbatere publică proiectul de hotărâre privind programul ”Școală...

Municipalitatea a pus în dezbatere publică proiectul de hotărâre privind programul ”Școală după Școală”

0

Municipalitatea a pus în dezbatere publică proiectul de hotărâre privind programul ”Școală după Școală”. Principalele prevederi sunt cele referitoare la acoperirea costurilor de către primărie pentru elevii beneficiari de burse sociale și valoarea costurilor zilnice, respectiv 40 de lei/zi/elev –

 

Una dintre principalele probleme cu care se confruntă brașovenii care au copii în învățământul primar și gimnazial este cea legată de imposibilitatea de a  sta cu aceștia înainte sau după programul de învățământ, în condiția în care ambii părinți lucrează. O parte apelează la after-school-urile private, iar câteva unități de învățământ și-au organizat propriile programe ,,Școală după școală”.

Pentru a veni în sprijinul părinților brașoveni, dar și al unităților de învățământ care au posibilitatea și doresc să implementeze acest program, Municipalitatea a elaborat un proiect de regulament de sprijinire a acestui program la nivelul Brașovului, care presupune atât finanțarea costurilor pentru anumite categorii de elevi, dar și alocarea de fonduri pentru unitățile de învățământ care implementează acest program, bani care sunt recuperați, ulterior, de la beneficiarii programului, alții decât cei pentru care primăria acoperă costurile.

Programul „Școala după Școală” nu poate fi organizat pe o perioadă de mai puţin de 12 ore/săptămână și include grupe cu maxim 12 elevi.

Activităţile sunt pregătite, organizate şi susţinute de cadrele didactice din învăţământul primar şi secundar, consilieri, profesori de sprijin, bibliotecari, logopezi, laboranţi, pedagogi, antrenori, mediatori şcolari, voluntari din şcoală, din instituţii şi organizaţii partenere abilitate, lucrători de tineret.

Costul zilnic pentru un elev, conform regulamentului este de 40 de lei, din care 15 lei reprezintă masa, iar 25 de lei costurile pentru activitățile de after-school. Aceste sume au fost stabilite în funcție de valoarea alocată de Guvern programului „Masă caldă”, iar în ceea ce privește activitatea de after-school, costurile au fost stabilite în urma unei analize făcute la nivelul mai multor unități de învățământ.

 

Brașovenii sunt invitați să vină cu propuneri de completare sau modificare a acestui proiect până în data de 11 martie, inclusiv, pe e-mail-ul infopublice@brasovcity.ro, pe site-ul primăriei sau prin intermediul Centrului de Informaţii pentru Cetăţeni.

 

Masă caldă în școli

Pe lângă programul ,,Școală după școală”, începând cu anul școlar viitor preșcolarii de la 8 grădinițe din Brașov și elevii de la Școala gimnazială nr. 14 au fost incluși într-un alt program ce vizează sprijinirea copiilor cu situații sociale deosebite, este vorba de programul ,,Masă caldă”, derulat de Guvernul României.

,,În urma demersurilor noastre, din anul școlar 2024-2025 copiii de la 8 grădinițe și de la Școala 14 vor intra în programul Masă caldă în școli. Este o veste tare bună, mai ales că la aceste unități de învățământ sunt foarte multe situații sociale dificile, iar acest sprijin pentru copii și pentru familiile lor este mai mult decât binevenit”, a declarat, viceprimarul Flavia Boghiu.

În acest program guvernamental au fost incluse: Grădinițele cu program prelungit nr. 2, nr. 3, nr. 7, nr. 10 – „Primii Pași”, nr. 12 A,  nr. 21, nr. 25 – ,,Lumea copiilor”, nr. 35 și Școala Gimnazială nr.14 „Sf. Bartolomeu”.

 

În învăţământul primar, Programul Școală după Școală cuprinde activităţi cu sprijin specializat, ateliere/activităţi tematice şi alte activităţi de tip recreativ.

– activităţile cu sprijin specializat cuprind:

  1. a) supraveghere şi îndrumare în efectuarea temelor;
  2. b) recuperare pentru elevii cu dificultăţi cognitive, emoţionale, tulburări de limbaj prin activităţi de remediale, consiliere, logopedice;
  3. c) activităţi de dezvoltare pentru elevii capabili de performanţă;
  4. d) activităţi de încurajare a lecturii independente;
  5. e) autocunoaştere, intercunoaştere prin activităţi de dezvoltare emoţională şi socială.

– atelierele/activităţile tematice/Alte activităţi de tip recreativ cuprind:

  1. a) activităţi practic-aplicative pe diferite domenii (arte, ştiinţe, tehnologii, sport etc.);
  2. b) proiecte tematice, propuse de către copii sau părinţi, cadre didactice etc.
  3. c) drumeţii/excursii/vizionări de spectacole;

– fiecare unitate de învăţământ, în funcţie de grupul-ţintă, constituie module de pachete de activităţi, prin combinarea activităţilor menţionate mai sus.

 

În învăţământul secundar, Programul SDS cuprinde:

– pachetul de activităţi pentru accelerarea învăţării şi performanţă:

  1. a) pregătirea pentru participarea la competiţii şi olimpiade şcolare, concursuri sportive, artistice, pe discipline, recunoaştere internaţională etc.;
  2. b) participarea/organizarea de festivaluri, expoziţii, realizarea de publicaţii şcolare;
  3. c) participarea la activităţi de cooperare europeană;

– pachetul de activităţi de sprijin:

  1. a) asigurarea de asistenţă psihopedagogică pentru recuperarea decalajelor în învăţare;
  2. b) activităţi de suport pentru efectuarea temelor, activităţi remediale;
  3. c) consiliere psihologică;
  4. d) servicii de logopedie;

– pachetul de pregătire pentru viaţă:

  1. a) organizarea de activităţi de dezvoltare personală (autocunoaştere, a învăţa să înveţi, abilităţi de comunicare);
  2. b) activităţi care vizează dezvoltarea atitudinii active şi implicarea elevului (integrare socială, coduri de conduită, atitudine responsabilă faţă de mediul înconjurător etc.);
  3. c) stil de viaţă sănătos (prevenţia comportamentelor de risc: alcool, tutun, droguri, alimentaţie sănătoasă, regimul de viaţă, dezvoltare durabilă etc.);
  4. d) educaţie pentru carieră;
  5. e) activități de voluntariat;

– ateliere/activităţi tematice (microproiecte pe diferite domenii: arte, ştiinţe, tehnologii, sport etc.).

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.