Modernizarea liniei de cale ferată Brașov-Sighișoara începe să prindă contur. Se lucrează intens atât la tunelul Ormeniș, cât și în stații, în linie curentă, la poduri și în gara Brașov. După finalizarea șantierului vom avea un traseu mai scurt, pe care trenurile vor circula cu viteze de până la 160 km/oră, potrivit clubferoviar.ro.
Tunelul Ormeniș va avea o lungime de aproape 7 km!
De departe, cea mai spectaculoasă parte a lucrărilor am descoperit-o la Racoș, la câteva sute de metri de malul Oltului, unde la începutul acestei luni a început să foreze prin deal ”cârtița” adusă de grecii de la Aktor pentru a săpa un tunel dublu cu o lungime de aproape 7 km. Este vorba de primul tunel (Ormeniș) de pe tronsonul Apața-Cața al căii ferate Brașov-Sighișoara. Traseul nou se desprinde din actuala Magistrală 300 cu puțin înainte de stația Racoș (pe sensul dinspre Sighișoara) și trece Oltul pe un pod nou de cale ferată, cu cale dublă, care a fost construit deja de Arcada Company Galați, membră a Asocierii Railworks care lucrează aici.
Foto: clubferoviar.ro