Săptămâna aceasta au loc întâlnirile cu instituțiile publice, cultele, firmele de ride-sharing, cele de livrare la domiciliu și cele de curierat, iar săptămânile viitoare cu firmele din sectorul HoReCa, firmele cu sediul sau punctul de lucru în această zonă, precum și cu cetățenii
Primăria continuă procesul de dezbatere publică a proiectului de Regulament privind restricționarea accesului auto în Zona cu nivel scăzut de emisii din centrul istoric al Municipiului Brașov. Actul normativ are drept scop reducerea poluării aerului, a poluării fonice și descongestionarea traficului, care va permite serviciilor de urgență un acces facil, iar riveranilor le va da posibilitatea să ajungă mai ușor la propriile locuințe.
Pe lângă procedura prevăzută în Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională, primăria va organiza o serie de consultări publice cu grupurile și persoanele interesate, astfel încât proiectul prezentat consiliului local să fie unul care își atinge obiectivele propuse în ceea ce privește reducerea poluării și descongestionarea traficului, în paralel cu facilitarea accesului pentru serviciile de urgență și cele de utilități, dar și pentru cei care locuiesc, lucrează, sunt cazați în zonă sau cei al căror acces este necesar – cum ar fi curierii, companiile de transport persoane sau participanții la evenimentele religioase.
Consultările publice se vor desfășura după următorul calendar:
- 23 ianuarie: instituțiile publice care își desfășoară activitatea în zona vizată;
- 23 ianuarie: instituțiile de cult care își desfășoară activitatea în zona vizată;
- 26 ianuarie: cu reprezentanții platformelor de ridesharing (Uber, Bolt) și cele de livrare la domiciliu (Glovo, Tazz etc.);
- 26 ianuarie: firmele de curierat;
- 1 februarie, ora 16.00: reprezentanții companiilor din sectorul HoReCa*. În cadrul acestei întâlniri se va discuta și despre regulamentul de publicitate și regulamentul care privește terasele;
- 5 februarie, ora 15.00, cu persoanele juridice din zonă, întâlnirea va fi deschisă pentru toți reprezentanții firmelor care sunt interesate de introducerea acestor restricții de circulație**;
- 5 februarie, ora 17.00, persoanele fizice***.
Vă reamintim că săptămâna trecută, Primăria Brașov a pus în dezbatere publică Regulamentul privind restricționarea accesului auto, pe perioada week-end-ului, în centrul istoric al orașului, în intervalul vineri, ora 18.00 – duminică, ora 22.00.
Conform expertului în mobilitate urbană, Reinhold Stadler, una dintre problemele cu care se confruntă centrul vechi este poluarea cu particule în suspensie și poluarea fonică, din cauza circulației intense în perioada week-end-urilor și a vacanțelor. La fel de importantă este însă și problema blocajelor de trafic, care pe de o parte afectează siguranța cetățenilor, prin faptul că și mașinile de intervenție sunt blocate, iar pe de altă parte, îi împiedică pe cei care locuiesc în centrul vechi și Șchei să ajungă la propriile locuințe, în principal din cauza celor care sunt în căutarea unui loc de parcare.
,,Dacă ne uităm în Europa, foarte multe dintre orașe merg pe ideea de emisii scăzute, zonă cu emisii scăzute. Asta este și o parte dintre problemele pe care le resimțim noi, de la calitatea aerului, poluarea cu PM10, PM 2,5, până la zgomot. Vedem asta în toate planurile și în studiile pe care le avem deja. Și apoi problema critică, congestia. În cazul de față nu este o problemă doar că îngreunează traficul, așa cum este în multe alte orașe, ci este vorba de acces la utilități și la dotări esențiale: avem două spitale care au nevoie să intre ambulanțele, avem o serie de locuitori care nu au alte căi de acces și în momentul în care se blochează centrul istoric, știți bine, salvarea este blocată în trafic de celelalte autovehicule. Ceea ce este o problemă foarte mare. Și asta încercăm, în primul rând să degrevăm această situație în care ajungem la a avea oameni blocați efectiv într-o zonă fără nicio posibilitate de a ieși”, explica Reinhold Stadler, în momentul prezentării publice a acestui proiect de regulament.
Brașovenii pot transmite propuneri de completare sau modificare a proiectului de hotărâre până pe 5 februarie 2024, pe e-mail: infopublice@brasovcity.ro, către Primăria Braşov, Biroul Informații Publice și Mass-Media sau prin intermediul Centrului de Informații pentru Cetățeni (program Luni-Joi, 8.00- 14.00,Vineri de la 8.00-13.00).
* Consultări cu sectorul HoReCa
Join Zoom Meeting
https://us06web.zoom.us/j/85093775434?pwd=dQ9VIs3t5c3ExbgOr4xIp4ypTeHhZC.1
Meeting ID: 850 9377 5434
Passcode: 852946
**Consultări cu persoanele juridice
Join Zoom Meeting
https://us06web.zoom.us/j/88598167318?pwd=IUkg4h5abmatqyGUnEd75oQCklSDLm.1
Meeting ID: 885 9816 7318
Passcode: 382884
***Consultări cu persoanele fizice
Join Zoom Meeting
https://us06web.zoom.us/j/88598167318?pwd=IUkg4h5abmatqyGUnEd75oQCklSDLm.1
Meeting ID: 885 9816 7318
Passcode: 382884