Brașovenii se simt trădați de serviciile furnizate de Electrica, care, în ciuda tarifelor ridicate, nu reușește să livreze electricitate la parametri normali. Ceea ce înainte era un incident rar a devenit acum o obișnuință frustrantă, amintind oamenilor de perioada de dinainte de 1989, când lumina era un lux și lămpile cu petrol erau la ordinea zilei. În 2024, brașovenii folosesc din nou lumânări și lanterne pentru a naviga prin casele lor, transformând serile într-o atmosferă de film horror.
Ultima pană de curent a avut loc sâmbătă seara în zona Onix, unde locuitorii s-au străduit să se descurce fără lumină, iar prin ferestrele blocurilor întunecate se vedeau siluetele oamenilor care se deplasau cu ajutorul lanternelor sau al lumânărilor. Locuitorii sunt indignați și așteaptă măsuri ferme din partea autorităților. ANPC, instituția responsabilă de protecția consumatorilor, este așteptată să acționeze pentru a proteja brașovenii afectați de aceste servicii precare. În plus, oamenii se întreabă cine va suporta costurile reparațiilor electrocasnicelor afectate, cine va plăti pentru frigiderele dezghețate și cine va răspunde pentru disconfortul produs părinților cu copii mici, nevoiți să suporte aceste întreruperi repetate.
Agenții economici din zona Onix, victime colaterale ale penelor de curent
Afectați sunt și agenții economici din zona Onix, care reclamă pierderi și probleme mari în activitatea lor din cauza acestor pene frecvente. Frigiderele din magazine riscă să se dezghețe, iar casele de marcat nu mai funcționează, ceea ce duce la întreruperea activităților comerciale. „Nu se poate continua așa!”, declară un agent economic exasperat. „Nu suntem într-o zonă de război și, totuși, am ajuns să avem pene de curent mai dese decât am avea dacă am fi în Ucraina, unde sunt bombardamente. Eu îi întreb pe cei de la Electrica, plătesc cumva jumătate din facturi de primesc servicii în bătaie de joc? Nu este firesc ca, atât timp cât suntem corecți și plătim facturile la timp, să primim servicii pe măsură! Culmea, cele mai multe pene le avem în weekend, exact când am clienți mai mulți. Cine plătește pentru aceste probleme?”.
Brașovenii și comercianții afectați așteaptă o reacție din partea autorităților statului și solicită măsuri concrete pentru a pune capăt acestei situații care le afectează traiul și afacerile. Va interveni ANPC pentru a sancționa furnizorul de electricitate? Cine va răspunde pentru disconfortul și pierderile cauzate?