Într-un hotel cu pretenții, foarte cunoscut din județul Brașov, au fost găsite mai multe nereguli privind alimentația și piscina. În data de 08.08.2023, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Brașov a desfășurat un control la operatorul economic Atlas Hotel SRL punct de lucru Hotel Maridor din Tohanul Nou, Bran.
În urma neregulilor constatate, hotelul a fost sancționat cu trei amenzi contravenționale în valoare de 15.000 lei. Totodată, agentul constatator a propus și aplicarea sancțiunii complementare de oprire temporară a prestării serviciului până la eliminarea deficiențelor din blocul alimentar și piscină.
Abateri constatate de echipa de control în blocul alimentar:
- în incinta blocului alimentar: canalizarea/scurgerea era înfundată și refula apă cu resturi alimentare si corpuri străine pe paviment, degajând un aer greu respirabil;
- spațiul blocului alimentar nu respecta prevederile legale din punct de vedere al igienei: prezența de grăsime lichidă pe hota neiginizată cât și pe gresie si faianță, fiind găsit inclusiv un gandac viu pe perete;
- folosirea unor echipamente în bucătărie, neigienizate corespunzător, cu urme de grăsime și arsuri grosiere;
- utilizarea unor spații frigorifice neigienizate, cu strat grosier de gheață pe pereții laterali, praf combinat cu apă la chedere și urme de resturi alimentare, cu rugină, și vopesea exfoliată;
Deficiențe constatate de echipa de control la piscină:
- operatorul economic nu a prezentat buletinul de analiză a apei;
- nerespectarea parametrilor fizico-chimici, respectiv clor rezidual liber determinat sub 0,3 mg/l;
- balustrada de susținere de intrare/ieșire din piscină este desprinsă, nu este fixată în structura bazinului;
- șezlonguri rupte/crăpate, existând posibilitatea de accidentare;
- pereți cu infiltrații, tencuială căzută, tavan cu infiltrații de apă și pete maronii, bucăți lipsă, tencuială căzută;
- paviment neiginizat;
- aparat de dezumidificare ce prezenta urme grosiere de praf.