Agroturismul a prins în ultimii ani avânt în condiţiile în care pe de o parte tot mai mulţi români aleg să-şi petreacă timp în natură alături de familie şi să ducă copiii să vadă animalele de la fermă, iar pe de altă parte micii fermieri au găsit în această activitate o piaţă de desfacere a produselor în contextul în care pentru mulţi livrările în online sau intrarea în marile magazine nu a fost o opţiune.
Mai mult, în jurul acestor „vizite la fermă“ s-a creat o adevărată economie circulară, de care beneficiază nu doar proprietarii de ferme, ci şi comunităţile din jur.
„Avem vizite de la copiii de la grădiniţe şi şcoli în special zona Braşov care vor să ia contact cu ceea ce înseamnă viaţa la fermă, sunt copilaşi care n-au avut ocazia să crească la bunici, care nu au avut contact cu animale domestice“, spune Octavian Radu, cofondator al producătorului de lactate Lăptăreasa din Tohan din judeţul Braşov.