Acasă Turism Fermele româneşti de familie încep să se bazeze tot mai mult pe...

Fermele româneşti de familie încep să se bazeze tot mai mult pe turiştii care vin să consume produse tradiţionale, dar şi să (re)vadă cum e viaţa la ţară

0

Agroturismul a prins în ultimii ani avânt în condiţiile în care pe de o parte tot mai mulţi ro­mâni aleg să-şi petreacă timp în natură alături de familie şi să ducă copiii să vadă animalele de la fermă, iar pe de altă parte micii fermieri au găsit în această activitate o piaţă de desfacere a produselor în contextul în care pentru mulţi livrările în online sau intrarea în marile magazine nu a fost o opţiune.

Mai mult, în jurul acestor „vizite la fermă“ s-a creat o adevărată economie circulară, de care bene­ficiază nu doar proprietarii de ferme, ci şi comunităţile din jur.

„Avem vizite de la copiii de la grădiniţe şi şcoli în special zona Braşov care vor să ia contact cu ceea ce înseamnă viaţa la fermă, sunt copilaşi care n-au avut ocazia să creas­că la bunici, care nu au avut contact cu animale domestice“, spune Octavian Radu, cofondator al pro­ducătorului de lactate Lăptăreasa din Tohan din judeţul Braşov.