Acasă Social Fabrica de Lactate Brașov, care produce sub brandul Olympus, a obținut un...

Fabrica de Lactate Brașov, care produce sub brandul Olympus, a obținut un profit de peste 70 milioane de lei în 2023

0

Piața lactatelor a generat anul trecut venituri și profituri mai mari pentru majoritatea marilor jucători din piață, multinaționale sau companii antreprenoriale românești, arată o analiză Economica.net pe baza datelor Ministerului de Finanțe.

Surpriza vine de la Hochland România, parte a grupului german cu acelaşi nume, cel mai mare jucător de pe piaţa de brânzeturilor. Compania cu două unități de producție în România, la Sovata și Sighișoara, a trecut pe poziția a treia, devansând Fabrica de Lapte Brașov (Olympus), după o creștere a cifrei de afaceri cu 14%, până la 832,8 milioane de lei. Compania a profitat astfel de creșterea de 16,3 % în valoare a pieței brânzeturilor, urmare a unei creșteri ridicate a inflației care a condus la scăderi în volum de 1,1%.

„Ca urmare a anului precedent foarte puternic, a fost dificil pentru Hochland România să depășească acest rezultat. Anul trecut, creșterea puternică a încetinit din cauza micșorării consumului și a creșterii numărului de mărci private. Cu toate acestea, pe o piață dificilă, Hochland România a reușit să-și consolideze poziția de lider de piață cu o cotă de 23% (în termeni valorici) și să câștige cotă de piață în hipermarketuri, supermarketuri și în comerțul cu amănuntul tradițional. Pentru a asigura volumele de lapte pentru o creștere ulterioară pe termen lung, Hochland nu a redus volumele de lapte și a păstrat toate contractele cu fermierii”, se arată în raportul financiar al Hochland aferent 2023.

Cât despre Fabrica de Lactate Brașov, care produce sub brandul Olympus, afacerile companiei au crescut cu 10,3%, până la 827,1 milioane de lei, iar profitul net a urcat cu 1,5%, până la 70,8 milioane de lei.