Acasă Sănătate-Educație Educația românească – văzută drept cea mai slabă în rândul a 30...

Educația românească – văzută drept cea mai slabă în rândul a 30 de țări incluse într-un studiu internațional I

0

Adulții din România au cel mai scăzut nivel de apreciere față de calitatea sistemului de educație din țară, comparativ cu cei din alte 29 de țări incluse într-un sondaj internațional IPSOS, dat marți publicității. Sondajul, declarat relevant pentru populația adultă, arată că doar un sfert dintre români apreciază drept „bună” calitatea educației, iar trei sferturi cred că aceasta este „mai slabă” decât în perioada în care ei mergeau la școală.

Totodată, programa școlară și pregătirea profesorilor, dar și fenomenul abandonului școlar determină cel mai înalt nivel de îngrijorare în rândul publicului român, potrivit sondajului.

Ce spun respondenții români despre plusurile și minusurile sistemului local de educație

Potrivit IPSOS,jumătate dintre români (51%) consideră că programa școlară este învechită – cea mai mare proporție dintre toate țările incluse în studiu. Media globală este de 29%.

Ipsos Infografic studiu global educatie 02
Sursa: IPSOS
  • Pregătirea inadecvată a profesorilor este menționată ca o provocare principală de 45% dintre români, comparativ cu media globală de 27%.
  • 36% dintre românii susțin cu tărie că abandonul școlar este o altă problemă reală pe care societatea românească o are – și la acest capitol România se poziționează în fruntea clasamentului cu provocări din domeniul educațional.
  • Pentru 7 din 10 români, dezvoltarea abilităților creative ale elevilor e prea puțin prezentă în școli.
  • 60% consideră că programa școlară nu pregăteşte în mod adecvat elevii pentru viitoarele lor cariere, ceea ce întărește și mai mult percepția generală negativă asupra sistemului de învățământ din România.

La capitolul plusuri, potrivit IPSOS, România câștigă teren la capitolul siguranță. Sondajul arată că România se situează pe locul 8 în rândul celor 30 de țări participante, în privința asigurării unor spații școlare sigure, lipsite de violență și hărțuire. 48% dintre respondenții locali sunt de acord că școlile reușesc o performanță bună în această direcție. În plus, jumătate dintre români (52%) consideră că școlile reușesc să susțină diversitatea și să reducă diferențele dintre elevi.

Citește în continuare articolul pe edupedu.ro.