Reprezentanțele auto sunt din ce în ce mai pretențioase în ceea ce privește serviciile oferite. Un test drive cu mașina dorită reprezintă de cele mai multe ori, lucrul cel mai important în alegerea mașinii potrivite. Tot mai multe reprezentanțe dau greș tocmai la acest capitol. Doar 1 din 3 reprezentanțe auto sunt dispuse să ofere clienților șansa la un test drive, chiar dacă toate se laudă că fac acest lucru. Mai mult de atât, unele companii oferă clientului „șansa” de a conduce mașina dorită, pe o distanță foarte mică, în jurul reprezentanței, alături de un agent. Acest lucru nu poate fi considerat un „test drive”, deoarece cumpărătorul nici măcar nu se poate obișnui cu mașina în asemenea condiții.
Pe site-urile reprezentanțelor auto clienții pot găsi un formular special destinat programării unui test drive. Chiar dacă în cadrul acesteia clientului i se cere numele, alături de un mail și numărul de telefon, șansele sunt foarte mici ca acesta să fie contactat înapoi. Astfel, tot acest proces este egal cu zero.
O altă soluție este trimiterea unui mail, direct pe adresa prezentată pe site ca opțiune de contact. Și aici, reprezentanțele par să nu își dea prea mult interesul. Jurnaliștii noștri au trimis mail-uri către mai multe reprezentanțe în care solicită un test drive, însă nu au primit niciun răspuns.
Ultima soluție pentru a intra în contact cu acest companii, sunt fie rețelele sociale, fie direct la telefon. După un lung proces de discuții care s-au întins pe mai multe zile, dintre 3 reprezentanțe auto contactate în mod direct de către echipa nostră, doar una a fost dispusă să ofere o mașină de buget pentru un test drive, pentru o zi întreagă. Restul s-au arătat total dezinteresate de dorințele clienților, spunând că nu dispun de mașini pentru așa ceva.