Cu o experiență de peste 20 de ani în conducerea echipelor din industria de retail, Constantin Brutaru a ales să se alature echipei DO Security, operator privat, specializat în domeniul de securitate și pază, în funcția de director comercial și dezvoltare. Trecerea de la multinațională către o companie cu capital integral românesc s-a făcut firesc, ca o nevoie de schimbare și o motivare personală si profesională de mult așteptată.
Într-un interviu acordat Ziarului Bursa, noul director al DO SECURITY a vorbit deschis despre schimbarea majora din cariera sa profesională:
- De ce ati ales sa plecati, dupa atatia ani de activitate dintr-o multinationala la o companie privata si mai mult, sa va schimbati total domeniul de activitate?
După o lungă perioadă de timp petrecută în același domeniu sau companie, am simtit nevoia de schimbare pentru a-mi revigora interesul și a-mi îmbunătăți abilitățile în altă direcție. O nouă companie și un domeniu diferit pot oferi provocări noi și oportunități de creștere personală și profesională. Pentru mine aceasta nevoie de schimbare a venit firesc, natural chiar. Uneori, schimbarea poate fi motivată de oportunități mai bune de carieră, cum ar fi avansarea într-un nou domeniu sau poziții de conducere care nu erau disponibile în compania anterioară. Companiile private ofera, de cele mai multe ori, mai multă flexibilitate și oportunități de creștere mult mai rapidă decât multinaționalele. De asemenea, a sosit un moment in care imi doresc sa imi dedic timpul și energia unor cauze sau proiecte diferite de cele în care am lucrat anterior. Schimbarea domeniului de activitate cred ca este legată de dorința de a face o diferență într-un mod nou sau mai semnificativ. În general vorbind, schimbarea este o parte naturală a evoluției profesionale a unei persoane și sunt convins, ca in cazul meu, va aduce noi oportunități și satisfacție în viața profesională și personală.
- Care sunt factorii pe care i-ati luat in calcul in acest demers al dvs. Cat de mult a contat motivarea salariala in decizia luata?
Motivația salarială poate fi un factor important în decizia de a schimba locul de muncă, dar nu este singurul aspect. În timp ce unii considera ca un salariu mai mare poate fi atrăgător, eu iau în considerare și ceilalți factori înainte de a lua o decizie. De exemplu, un angajat ar putea fi dispus să accepte un salariu mai mic în schimbul unor beneficii mai bune sau a unei culturi organizaționale care se potrivește mai bine valorilor și stilului lor de viață. Astfel, importanța motivării salariale poate varia în funcție de circumstanțele individuale și de prioritățile angajatului. Pentru mine, pozitionarea companiei DO Security in sectorul de activitate la nivel national, cat si potentialul evident de crestere in aceasta ramura a serviciilor m-a convins ca este locul in care pot sa-mi aduc aportul si sa creez valoare adaugata. Nu in ultimul rand, strategia actionarilor in ceea ce priveste dezvoltarea portofoliului de servicii este una interesanta si provocatoare pentru mine. Ca sa raspund la intrebarea Dvs, stabilitatea organizației și perspectivele de creștere pe termen lung au influențat in mare masura decizia de a schimba locul de muncă.
- Care sunt planurile de a face performanta in sectorul de securitate?
Sectorul de securitate și pază este un domeniu în continuă evoluție, iar planurile pentru a face performanță în acest sector variaza în funcție de obiectivele organizaționale și de tendințele generale din sector. In cadrul companiei noastre, există strategii și planuri specifice pe care le implementam deja pentru a ne îmbunătăți performanța. De exemplu, utilizaram tehnologii moderne pentru a îmbunătăți eficiența și eficacitatea serviciilor de securitate și pază. Acest lucru include implementarea de sisteme de supraveghere video avansate, soluții de monitorizare și raportare, sisteme de control al accesului etc. Investiția în formare și dezvoltare continuă a personalului pentru a ne asigura că sunt pregătiți să gestioneze diverse amenințări și situații de securitate este una importanta si constanta in dezvoltarea DO Security. Lucram împreună cu alte organizații din domeniul securității și pazei, precum și cu autoritățile locale și alte entități relevante pentru a împărtăși informații și resurse și pentru a răspunde mai eficient la amenințări și incidente. Fiind un domeniu în continuă schimbare, este important să se fie flexibil și adaptabil la noile amenințări și cerințe ale mediului de securitate. Acest lucru implica actualizarea politicilor și procedurilor, revizuirea strategiilor de securitate și investiția în soluții inovatoare. Ne focusam pe calitatea serviciilor prin asigurarea că serviciile oferite clienților îndeplinesc sau depășesc așteptările acestora. Acest lucru este realizat in compania noastra prin monitorizarea constantă a performanței, colectarea și analiza feedback-ului clienților și implementarea îmbunătățirilor în mod continuu. La toate acestea se adauga un management eficient al riscurilor. Identificarea, evaluarea și gestionarea eficientă a riscurilor asigura un impact minim al acestora asupra organizației și clienților nostri. Cautam în permanenta sa menținem o comunicare deschisa și transparenta cu clienții și cu toate părți interesate pentru a construi încredere și pentru a gestiona eficient situațiile de criză sau incidentele.
- Cu ce parte din experienta dvs se potriveste acest nou rol?
Experiență în vânzări și negociere cred ca este un atuu important in noul job la DO Security. De-a lungul celor 20 de ani de activitate profesionala, am condus și ghidat echipa de vânzări către atingerea obiectivelor stabilite de companie. Experiența în vânzări, gestionarea ciclului de vânzări și negocierea contractelor sunt esențiale în acest rol. De asemenea, indiferent de domeniul de activitate, capacitatea de a inspira și de a conduce o echipă este crucială. Un director comercial eficient trebuie să fie un lider puternic, capabil să motiveze și să dezvolte. Dezvoltarea și implementarea unei strategii de vânzări și de dezvoltare a afacerii sunt parte integrantă a acestui rol. Capacitatea de a elabora planuri strategice pe termen lung și de a le transforma în acțiuni concrete este esențială.
Fiind un domeniu de activitate nou pentru mine, ințelegerea profundă a pieței în care operează compania și a concurenței este crucială pentru a identifica oportunități și pentru a elabora strategii eficiente de creștere și de penetrare a pieței. În acest nou rol pun accentul pe atingerea obiectivelor.
- Unde te vezi in 5 ani ca si cariera profesionala?
În cinci ani, mă văd continuând să evoluez și să-mi dezvolt abilitățile și cunoștințele în diferite domenii. Aș dori să fiu implicat în proiecte care să-mi ofere oportunități de a inova și de a contribui la progresul tehnologic și social. De asemenea, mi-ar plăcea să am ocazia să lucrez într-un mediu care să-mi permită să îmi folosesc creativitatea și gândirea critică pentru a rezolva probleme complexe și pentru a aduce valoare organizației și comunității. Îmi doresc să am ocazia să lucrez cu o echipă talentată și diversă, unde să pot învăța și să împărtășesc cunoștințele mele într-un mediu colaborativ și stimulativ. În ceea ce privește cariera mea, sper să continuu să fiu folosit în mod creativ și productiv, să contribui la soluționarea diverselor probleme și să ofer suport în cadrul companiei unde activez in prezent. Este important pentru mine să fiu parte a unei echipe de profesionisti pentru a aduce beneficii și îmbunătățiri semnificative în viața oamenilor.
- Ce ai face daca ai castiga 1 mil de euro?
Daca stau bine sa ma gandesc, cei mai multi dintre cei care isi pun aceasta intrebare, cauta siguranta. Siguranta de fapt consta in constientizarea valorilor cele mai importante din viata fiecaruia dintre noi si acesti 1 milion de euro, cu siguranta nu se afla in top 3 valori de care omul are nevoie sa se simta implinit. Dar ca sa va raspund la intrebare,aceasta suma mi-ar permite sa dezvolt o afacere pe care o am de ceva timp in atentie dar pentru care nu am avut suportul financiar dar nici timpul necesar pentru a pune lucrurile in miscare. Detaliile le tin pentru mine.