ANPC a făcut verificări ale serviciilor oferite consumatorilor la desfășurarea activității în transportul feroviar! Au fost constate mai multe nereguli, printre care condiții sanitare necorespunzătoare.
”ANPC – Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a derulat, în primele 4 luni ale acestui an, o campanie de verificare a modului în care sunt respectate prevederile legislației în domeniu, în ceea ce privește serviciile oferite consumatorilor la desfășurarea activității în transportul feroviar.
Principale abateri constatate au fost :
• condiţii igienice necorespunzătoare a garniturilor detren, respectiv geamurile vagoanelor și usile de accesfisurate, cotiere defecte cu partea metalica neacoperită, lipsa tapițeriei sau existența uneia deteriorate (ruptă, tăiată), perdele de protectie pătate, murdare
• folosirea unor toalete neigienizate sau igienizate parțial, degajând un puternic miros de dejectii, cu pisoaredefecte, fără produse de igienă, folosind vase de wc fărăcapac, fără apă la grupul sanitar
• prestarea serviciilor nealimentare pentru călători, fără a asigura condițiile igienice necesare
• folosirea unor săli de așteptare neigienizate, nerenovate, cu păianjeni pe tavan, pereți scorojiți, pete de mucegai, infiltrații de apă
• existența pavimentelor pe peroane deteriorate, cu coșuri de gunoi ruginite
• existența peroanelor neridicate la nivel, a unor peroanedenivelate cu armătura de metal ieșită prin beton-la vedere.
Au fost aplicate 89 amenzi contravenționale în valoare totală de 693.500 lei
– oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficinețelor, în cazul a 27 operatori economici.” a transmis Paul Anghel, directorul general ANPC.