Fostul primar al Brașovului, Allen Coliban, a ieșit pe Facebook – locul în care se simte cel mai „stăpân” – să critice vehement majorările tarifelor pentru transportul public, acuzând administrația Scripcaru de scumpiri excesive și de distrugerea sistemului de transport metropolitan. Cu toate acestea, Coliban nu pare să-și amintească faptul că, în 2023, sub conducerea sa, prețul biletelor RATBV a fost aproape dublat, de la 2,5 lei la 4 lei.
Atunci, Coliban motiva că majorarea tarifelor făcea parte din implementarea „planului tarifar integrat”, care ar fi urmat să creeze premisele pentru o „viitoare optimizare a rutelor metropolitane” și să încurajeze utilizarea transportului public pe bază de abonament. Chipurile, schimbările erau necesare pentru a combate călătoriile frauduloase și pentru a ajusta tarifele la cerințele pieței, având în vedere că ultimele modificări fuseseră făcute în 2019.
Însă acum, când Scripcaru vine cu o nouă majorare a tarifelor și desființarea biletului unic metropolitan, Coliban se grăbește să se erijeze în apărătorul cetățeanului, acuzând „scumpiri excesive” și „destrămarea sistemului metropolitan”. De parcă brașovenii ar fi uitat deja că, exact sub mandatul său, au fost nevoiți să plătească unul dintre cele mai scumpe bilete de transport din țară. Ce nu a înțeles Allen Coliban este faptul că pe brașoveni îi interesează mai mult ce se întâmplă în orașul lor, pentru că de comunele învecinate au grijă primarii de acolo. Nu sunt de vină cu nimic brașovenii ca să plătească un bilet scump în interiorul Brașovului, doar pentru a plăti mai puțin cei din exterior.
Coliban se află într-o ipocrizie de-a dreptul hilară când acuză „ipocrizia” celor care susțin transportul public gratuit pentru brașoveni. Să nu uităm că, în perioada în care a fost primar, Coliban nu doar că nu a implementat transportul gratuit, dar a ales soluții de compromis care au dus la scumpirea biletelor și au lăsat brașovenii cu buzunarele mai ușoare.
Ca să nu mai vorbim despre autobuzele second hand achiziționate și vopsite în verde. Pe bune, omul acesta chiar are impresia că a fost un primar bun…Omul nu înțelege că nu poate fi asociat cu nici un proiect din Brașov, dar absolut niciunul. Nici măcar un metru de piste de biciclete nu a fost în stare să facă.