Măsurile luate de administrația condusă de primarul Allen Coliban a fost ”frecție la picior de lemn”. Deși reprezentanții USR din fruntea Primăriei Brașov se laudă pe Facebook că s-a redus numărul accidentelor rutiere produse în zona trecerilor de pietoni, statistica furnizată de IPJ Brașov arată cu totul altceva. Mai exact, numărul accidentelor a crescut, nicidecum nu a scăzut!
”Pe raza municipiului Brasov, in primele 10 luni ale anului 2023 s-au inregistrat un numar de 283 accidente rutiere, din care 244 accidente rutiere usoare, soldate cu 290 de persoane ranite usor si 39 accidente grave, soldate cu 6 persoane decedate si 36 de persoane ranite grav.
Prin comparatie, in aceeasi perioada a anului 2022 s-au inregistrat un numar de 268 de accidente rutiere, din care 232 accidente usoare, soldate cu 264 de persoane ranite usor si 37 de accidente grave, soldate cu 3 persoane decedate si 34 de persoane ranite grav.
In ceea ce priveste accidentele rutiere grave produse ca urmare a neacordarii prioritatii de trecere pietonilor angajati in traversarea regulamentara a drumului public, pe raza municipiului Brasov, in primele 10 luni ale anului 2023 au fost inregistrate un numar de 8 accidente grave, soldate cu 1 persoana decedata si 7 persoane ranite grav.
Prin comparatie, in aceeasi perioada a anului 2022 s-au inregistrat un numar de 7 accidente grave, soldate cu 7 persoane ranite grav”, ne-a transmis IPJ Brașov.
Reamintim că după ce Transilvania365 a semnalat faptul că sunt treceri de pietoni unde viața pietonilor este pusă în primejdie din cauza unor locuri de parcare amenajate fix lângă marcajul pietonal, Poliția Brașov a luat imediat măsuri. Astfel au fost desființate locurile de parcare. De asemenea, IPJ Brașov a transmis Primăriei Brașov că și panoul publicitar din intersecția Ceasu Rău trebuie mutat pentru că deranjează participanții la trafic.
Din păcate, Primăria Brașov nu a făcut nimic în acest sens, nu a luat nicio măsură concretă. Culmea, în postările de pe Facebook, reprezentanții administrației locale susțin că vor ca siguranța pietonilor să fie pe primul loc. Dacă este așa, de ce nu se iau măsuri pentru mutarea panoului publicitar?