Acasă National 800 milioane de euro prin PNRR pentru 12 trenuri cu hidrogen

800 milioane de euro prin PNRR pentru 12 trenuri cu hidrogen

A doua licitație a ARF pentru 12 trenuri cu hidrogen a fost lansată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, valoarea contractului pentru cele 12 unități care se vor cumpăra cu bani din PNRR fiind cuprinsă între 500 și 800 milioane de euro. Producătorul va asigura serviciile de întreținere și alimentare pentru 15 ani cu posibilitatea dublării perioadei până la 30 de ani.

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară – A.R.F. intenționează să realizeze, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Achiziția a 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen achiziționarea serviciilor de mentenanță și reparații a acestora, și achiziționarea serviciilor de alimentare cu hidrogen. Achiziția va consta în: A) PRODUSE: 1) 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, conform cerințelor minimale specificate în Caietul de Sarcini (CS); 2) Alte dotări și accesorii, conform cerințelor specificate în CS. B) SERVICII: 1) Mentenanță și reparații pentru o perioadă de 15 ani. Serviciile sunt necesare funcționarea respectivelor automotoare, conform cerințelor specificate în CS; 2) Servicii de alimentare cu hidrogen pentru o perioadă de 15 ani. 3) Instruirea personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea RE-H și aplicațiilor software; 4) Transportul, asigurarea, punerea în funcțiune, asistența tehnică în perioada de garanție. Având în vedere prevederile art. 221, alin. (1), lit. a) din Legea nr. 98/2016, actualizată, privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, a art. 72, alin(1), lit. (a) din Directiva 2014/24/UE și concluziile studiului de fezabilitate în contractul de achiziție va fi prevăzută o CLAUZĂ de REVIZUIRE, posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani (15 ani +15 ani) și posibilitatea suplimentării serviciilor de alimentare cu încă 15 ani (15 ani +15 ani) conform cerințelor CS. Suplimentarea cantitatilor achizitionate va putea fi făcută fără organizarea unei proceduri competitive, prin incheierea unor acte adiționale la contractul de achiziție”, arată anunțul din SEAP.

Trenurile finanțate prin PNRR urmând să circule exclusiv pe linii neelectrificate de scurt și mediu parcurs precum București-Otopeni, București – Pitești – Craiova sau București – Târgoviște.

Continuare pe economedia.ro