Vor să schimbe autobuzele vechi ale lui Codreanu cu autobuzele VECHI ale RATBV. Ce nu spune nimeni

Dispută mare pe traseele metropolitane din Brașov. Reprezentanții Consiliului Județean, ai Primăriei Brașov sau ai Agentiei Metropolitane tot încearcă să-i convingă pe brașoveni cât de bună este mișcarea cu preluarea traseelor metropolitane de către RATBV. Numai că, situația nu este chiar atât de favorabilă călătorilor. Lucru confirmat și de către RATBV care spune CLAR că pe traseele metropolitane vor fi folosite autobuze vechi. Deci care este avantajul pentru călători dacă se schimbă autobuzele vechi cu altele tot VECHI?

La orele de vârf, pe liniile RATBV, circulă aproximativ 140 de autobuze și troleibuze, Regia având un număr de 354 șoferi. În prezent, parcul auto de mijloace de transport public al RATBV cuprinde 309 autobuze și troleibuze, din care 105 sunt autobuze noi Menarini, 6 autobuze BMC Neocity, iar restul pana la 309 sunt autobuze cu o vechime mai mare. Cu alte cuvinte, parcul RATBV are mai mult rable decât autobuze noi.

”Liniile din Municipiul Brașov sunt asigurate cu precădere de autobuze Menarini, iar traseele din zona metropolitană cu autobuze mai vechi, dar funcționale”, spune RATBV într-o adresă. Deci, în concluzie, traseele metropolitane nu pupă autobuze noi.

O altă problemă a RATBV sunt accidentele din mijloacele de transport în comun,  tot mai des întâlnite în ultima perioadă. Nu trebuie uitat nici faptul că numai într-o singură zi polițiștii de la rutieră au prins 2 șoferi de RATBV băuți.

Deci până la urmă, de ce se insistă pe preluarea traseelor de către RATBV când s-ar putea insista pe organizarea unei licitații unde cel mai bun să câștige, iar condițiile să fie clare, fără autobuze mai vechi de 5 sau 10 ani? Poate veni un privat cu 200 de autobuze noi care să  poată prelua zona metropolitană. De ce ar trebui împiedicat?

Dar așa se întâmplă în general când în funcții de conducere ajung unii oameni care nu au nicio treabă cu managementul, dar nici cu altele. Nu caută informații exacte atunci când încep să vorbească despre transport, vorbesc pe de rost, de pe hârtii, bineînțeles, făcute de alții. Vorbim despre oameni pe care dacă i-ai scos din sistemul bugetar sunt…terminați. Noroc că mai fac ”ghetele” șefilor din instituțiile publice de sunt păstrați pe funcții.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *