Trend pentru generația milenialilor, managerii de mâine (P)

Potrivit unui studiu realizat recent, prezența milenialilor pe piața muncii va influența în mod clar evoluția relațiilor profesionale prin prisma mentalității acestora.

Dacă până acum eram obișnuiți cu oamenii care formează generația baby bloomers (care au în prezent peste 55 de ani, sunt copiii născuți după cel de-al doilea Război Mondial) și generația X (care au între 35-55 de ani), ei bine milenialii (care au vârste cuprinse între 18 și 35 de ani) vor schimba mult direcția în care merge piața muncii.

Primele două generații sunt alcătuite din oameni obișnuiți fie să se sacrifice pentru firma unde lucrează și să accepte condițiile de muncă impuse, fie să caute soluții și să rezolve totul în mod independent. În schimb, milenialii au fost crescuți de părinții din aceste două generații cu ideea că trebuie să lucreze în echipă, că sunt speciali prin calitățile pe care le au. Gândiți-vă că această generație a beneficiat nu doar de tehnologia dezvoltată de celelalte două generații, ci și de cursuri de specialitate (limbi străine, design vestimentar, cursuri de IT etc) de la vârste fragede. Este firesc ca ei să fi crescut cu ideea că sunt speciali, că pot face multe lucruri și că firmele trebuie să le îndeplinească lor condițiile pentru a accepta să muncească acolo.

Specialiștii au observat că generația milenialilor tinde spre lucrul în echipă. Scopul lor nu este să obțină performanță la locul de muncă, ci satisfacția de a realiza obiectivul propus de liderul echipei din care fac parte.

Și așa ajungem să ne gândim la personalitatea acestei generații. Ei preferă (1) să facă parte din echipe conduse de un lider, (2) să urmeze indicațiile date de acesta, (3) să aibă prieteni la locul de muncă, (4) să obțină satisfacții prin prestarea muncii în sine, nu pentru a urmări o recompensă, (4) să muncească pentru a trăi, nu să trăiască pentru a munci.

Dacă ne uităm la paragraful de mai sus realizăm că au nevoie de ceva anume pentru a realiza aceste lucruri: agende și notesuri. Au nevoie de ele pentru a nota ideile, pentru a ști în permanență ce parte din mecanismul rezolvării unui task le revine lor, pentru a urma pas cu pas indicațiile date de liderul echipei lor.

Dincolo de acest lucru privit din perspectivă profesională, generația milenialilor are o componentă visătoare. Ei sunt oamenii care merg în parc și scot un notes din rucsac ori geantă pentru a nota o idee, pentru a desena un peisaj care le-a atras atenția, pentru a schița planul realizării unei idei pe care urmează să o propună echipei spre rezolvare.

Personal recunosc că îmi plac enorm notesurile și mă bucur să trăiesc în această perioadă în care oferta pieței de profil este în plin avânt. Este foarte adevărat că prefer notesurile și agendele realizate de Atelierele Unika și că sunt client fidel al acestor produse, dar mi se pare firesc pentru că pe mine m-au convins calitatea materialelor, perfecțiunea realizării lor, rezistența în timp.

Dacă ne gândim la diferențele dintre oameni, înțelegem de ce specialiștii de la Atelierele Unika au adaptat producția și au schimbat un pic direcția, nu mult, ci suficient ca să răspundă cerințelor clienților. Notesurile oferite de ei sunt nemaipomenite și este foarte greu să alegi unul singur, ci mai degrabă să optezi pentru un exemplar din fiecare categorie. De ce? Simplu! Fiecare gamă oferă ceva deosebit care atrage prin stil, model, eleganță:

  • gama Denim atrage rapid tinerii mulțumită materialului din care este realizată coperta, dar și prin textura specială, foarte plăcută la atingere
  • gama Coloredse adresează persoanelor creative (notesurile au coperți tari din piele ecologică, cu 112 pagini satinate ce conțin liniaturi, punctuații diverse, iar în colțul din dreapta se regăsește un desen din contur)
  • gama Naturase adresează oamenilor perfecționiști (atenția la detalii este uimitoare dacă observi coperțile deosebite)
  • gama Flexi conține notesuri foarte moderne prin prisma texturii materialului folosit pentru coperți, care imită excelent pielea naturală (este vorba despre notesuri elegante, fără dublură, suple)
  • gama Ravello cu suport pentru pix are notesuri cu copertă exterioară flexibilă, realizată din piele ecologică, iar suportul pentru pix este extrem de practic
  • gama Oldconține notesuri cu aspect antichizat și se adresează persoanelor cărora le plac produsele din zona vintage, conservatoare, décor
  • gama Twin, așa cum îi spune și denumirea, are notesuri duble cu copertă flexibilă din piele ecologică, cu față dublă (un notes are foi tip dictando, celălalt file de matematică), în combinații de câte două culori (există 10 variante disponibile)
  • gama Designeste specială pentru că aduce încă o inovație a celor de la Ateliere Unika –  notesuri cu broderie reprezentând hora (dans specific românesc) și notesuri cu imprimarea inventată de specialiștii de la Atelierele Unika prin îmbinarea simultană a două tehnici – timbru sec și folio – pentru a reda simbolurile energetice ale culturilor de la Tărtăria și Cucuteni.

Pentru că tendința de a lucra în echipă, de a simți că faci parte dintr-o familie extinsă este tot mai accentuată, tot mai mulți manageri optează pentru comenzi en gros astfel încât agendele și notesurile să aibă brandul firmei respective, iar membrii echipelor să simtă că au tot mai multe lucruri în comun.

Din moment ce milenialii au fost crescuți de baby bloomers și de generația X, putem spune că fiecare generație a influențat într-un mod sau altul generația următoare, iar ofertele de pe piața comercială se adaptează la cerințele clienților oferind produse specifice fiecărei generații.

 

 

 

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: