Transparență la oamenii ”noi”. Când politicienii decid cine reprezintă comunitatea brașoveană

Aceasta este transparența în instituțiile publice din Brașov! Care parte a societății civile a fost consultată cu privire la persoanele desemnate să reprezinte comunitatea brașoveană în ATOP?

Zilele trecute a avut loc şedinţa de constituire a Autorităţii Teritoriale de Ordine Publică (ATOP) Braşov pentru legislatura 2020 – 2024. Cu această ocazie, au fost desemnați cei 15 membri ATOP. Este vorba despre şase consilieri judeţeni reprezentând toate grupurile politice, desemnaţi în prealabil prin votul plenului CJ Braşov, trei reprezentanţi ai ”comunităţii braşovene”, subprefectul judeţului Braşov, alături de şefii Inspectoratului Judeţean de Poliţie Braşov, Poliţiei Locale Braşov, Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Țara Bârsei” şi Inspectoratului de Jandarmi Județean „Nicolae Titulescu” Brașov, precum şi de reprezentantul Corpului Național al Polițiștilor.

Interesant este de aflat cum au fost desemnați cei trei membri care reprezintă comunitatea brașoveană, pentru că doar consilierii județeni au știut de acest demers. Unde sunt politicienii ”noi” cu principii din USR care au promis TRANSPARENȚĂ în actul administrativ? De ce au ajuns în ATOP apropiații unor partide politice și nu oamenii care reprezintă cu adevărat comunitatea brașoveană? Aceste persoane ar fi trebuit să fie desemnate de către comunitate, nicidecum de politicienii care au făcut troc pentru ca unii să ajungă în acest organism. De ce ar trebui cheltuiți bani publici pentru o astfel de autoritate? Poate că vor oferi un răspuns politicienii locali…

Autoritatea Teritorială de Ordine Publică este o structură cu rol consultativ care funcţionează pe lângă Consiliul Judeţean şi asigură prin activitatea sa reprezentarea intereselor comunităţii, în scopul menţinerii unui climat de siguranţă şi securitate publică. Aceasta îşi desfăşoară activitatea atât în plen, în cadrul unor şedinţe ordinare şi extraordinare, cât şi în trei comisii de specialitate:

Comisia nr. 1 – Coordonare, situaţii de urgenţă şi petiţii;

Comisia nr. 2 – Planificare, stabilire şi evaluare a indicatorilor de performanţă minimali;

Comisia nr. 3 – Probleme sociale, standarde profesionale, consultanţă şi drepturile omului.

 

Componenţa ATOP Braşov:

Ciprian Sterpu – președinte ATOP Brașov, consilier județean

Nicolae Aldea – membru, director executiv Poliția Locală Brașov

Daniel-Nicolae Diaconu – membru, consilier județean

Valentin Flucuș – membru, şeful Inspectoratului Judeţean de Poliţie Braşov

Adrian Laurențiu Folea – membru, subprefect al județului Brașov

Electra Ghiza – membru, reprezentant al comunității

Adrian Iatan – membru, consilier județean

Cătălin Leonte – membru, consilier județean

Iulian Mara – membru, reprezentant al comunității

Lucian-Dumitru Marciu – membru, șeful Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Țara Bârsei”

Mihai Mohaci – membru, reprezentant al comunității

Cristian Elly Paliștan – membru, șeful Inspectoratului de Jandarmi Județean „Nicolae Titulescu” Brașov

Marius-Mihail Stoianovici – membru, consilier județean

Adrian-Ioan Veștea – membru, consilier județean

Radu Zaharia – membru, reprezentantul Corpului Național al Polițiștilor

 

Culmea, unii dintre membri ATOP pozau în oameni cu principii, oameni care nu s-ar amesteca în zona politică. Mai mult decât atât, îi criticau și pe alții. Însă, acum valorile s-au schimbat, astfel că au acceptat să intre în ”hora” politicienilor.

One thought on “Transparență la oamenii ”noi”. Când politicienii decid cine reprezintă comunitatea brașoveană

  • 4 ianuarie 2021 la 19:28
    Permalink

    Mai contează ce și cum? Totul se face pe bază de mușchi…politici!
    Am transmis o solicitare Președintelui Consiliului Județean prin care îi solicitam să aibă în vedere, la desemnarea reprezentanților comunității, și de propunerea noastră!
    “Asociația pentru Siguranță Urbană și Mediere (ASUM) este o organizație neguvernamentală, fondată în anul 2006, având ca obiect de activitate apărarea drepturilor omului, elaborarea unor studii privind siguranța urbană , identificarea factorilor de risc precum și identificarea unor politici care să conducă la creșterea gradului de securitate urbană.
    ASUM Brașov este parte, alături de Primăria Municipiului Brașov, membru în Forumul European pentru Securitate Urbană, structură Europeană care desfășoară activități privind identificarea factorilor de risc în mediul urban și implementarea de politici instituționale care au ca drept scop creșterea gradului de siguranță urbană a cetățeanului. În acest sens ASUM Brașov a efectuat de-a lungul timpului, pe plan local, studii și a organizat simpozioane având ca principală temă siguranța cetățeanului.
    ASUM Brașov monitorizează atent activitatea instituțiilor cu competențe legale privind siguranța cetățeanului din Județul Brașov. Totodată, ASUM Brașov prin Departamentul Juridic-Legislație, a transmis Parlamentului României propuneri de modificarea legislației în vigoare cu privire la activitatea Jandarmeriei Române, completarea Legii Învățământului și introducerea în curricula școlară a educației juridice, ca materie distinctă, urmărind prin aceasta educația tinerilor cu privire la drepturile și obligațiile pe care aceștia le au în calitate de cetățeni, responsabilizarea acestora în ceea ce privește rolul normelor legale într-o societate democratică și respectul pentru lege.
    ASUM Brașov a fost parte, alături de Primăria Brașov și alte instituții publice, în implementarea proiectului GRUNDTVIG: Strategii inovatoare pentru prevenirea recidivei” – coordonat de Forumul European pentru Securitate Urbană (Paris / Franța). ASUM Brașov este o structură a societății civile care iși manifestă activ prezența în spațiul public, participând prin studiile efectuate, propunerile făcute și opiniile exprimate, la procesul decizional în ceea ce privește bunul mers al societăți, al comunități, la respectarea drepturilor și libertăților constituționale ale cetățeanului, la creșterea gradului de siguranță al cetățeanului în spațiul public și cel privat.
    Ținând cont de rolul Autorității Teritoriale de Ordine Publică, respectiv, organism cu rol consultativ care asigură prin activitatea sa, reprezentarea și promovarea intereselor comunității în scopul asigurării unui climat de siguranță și securitate publică, considerăm că activitatea si experiența acumulată până în prezent, recomandă prezența ASUM, ca entitate cu personalitate juridică, să facă parte, printr-un reprezentant al său, din structura ATOP Brașov. Conform Legii 218/2002, competența privind numirea reprezentanților societății civile revine Președintelui Consiliului Județean”
    Președintele Consiliului Județean Brașov, dl. Adrian Ioan Veștea, a considerat că nimic din ceea ce am prezentat noi și din activitatea noastră, nu ne recomandă pentru a face parte din această structură! Este un atribut exclusiv al domniei sale desemnarea reprezentanților comunității. Așa spune în Lege!
    Noi rămânem cu “flitul” și … gustul amar!

    Răspunde

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: