Sătul de accidentele de pe DN1 un deputat brașovean a solicitat explicații la Ministerul Transporturilor

Deputatul brașovean Gabriel Andronache a adresat zilele trecute o întrebare Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, subiectul fiind măsurile luate pentru reducerea riscului de accidente rutiere pe DN1.

Stimate domnule ministru,

Drumul Național 1 – în special ruta cuprinsă între București și Brașov – ocupă un loc nefericit în topul arterelor rutiere cu cel mai mare număr de accidente de la noi din țară, iar evenimentele tragice petrecute în ultimele zile în județul Prahova sunt dovada acestei afirmații. Chiar dacă de-a lungul anilor, s-au întreprins diferite acțiuni, totuși numărul incidentelor rutiere este foarte mare. În acest context, vă aduc la cunoștiință faptul că sunt treceri de pietoni (de exemplu în Predeal) care nu sunt luminate pe timpul nopții, ceea ce creează un pericol major pentru pietonii care se angajează în traversarea DN 1.

Față de cele prezentate, vă rog să îmi precizați, domnule ministru, care sunt măsurile pe care le veți întreprinde prin lucrări de îmbunătățire a infrastructurii, în acest an, pentru reducerea numărului accidentelor rutiere pe DN1”, a întrebat deputatul Gabriel Andronache.

Reprezentanții Ministerului Transporturilor au răspuns întrebării adresate de parlamentarul brașovean.

”Stimate domnule deputat,

Referitor la întrebarea dumneavoastră înregistrată la Camera Deputaților cu nr. 1573A/2021, înregistrată la Departamentul pentru Relația cu Parlamentul cu nr. 4915/DRP/2021, având ca obiect ,,Măsuri pentru reducerea riscului de accidente rutiere pe DN1”, vă comunicăm următoarele:

CNAIR SA, în calitate de administrator al rețelei naționale de drumuri și autostrăzi, gestioneză ducerea la îndeplinire a obiectivului impus pentru perioada 2013-2020 de Uniunea Europeană și asumat de România, respectiv de scăderea cu până la 50% a numărului persoanelor decedate ca urmare a accidentelor rutiere. Astfel, CNAIR SA a demarat și derulat un număr considerabil de proiecte de siguranță rutieră pentru realizarea unor investiții în infrastructura rutieră, având ca sursă de finanțare bugetul de stat și veniturile proprii ale companiei, dar și accesarea de finanțare europeană.

În calitate de stat membru și fiind preocupat de a asigura o mobilitate singură pentru toți participanții la trafic, România se alătură efortului european și preia în continuare obiectivul european de reducere cu 50% a numărului de decese cauzate de accidente rutiere în perioada 2020-2030.

CNAIR SA în calitate de administrator al drumurilor naționale și autostrăzilor din România, intervine în mod constant la întreținerea infrastructurii în condiții optime prin montarea de parapete rutier de siguranță, aplicare de marcaj rutier, indicatoare rutiere și alte mijloace de semnalizare rutieră corespunzătoare fiecărui tip de drum.

O acțiune suplimentară întreprinsă pe raza DN1, în vederea atingerii obiectivului de a crea un sistem de transport și mobilitate durabil și inteligent este proiectul ,,Măsuri privind sporirea siguranței rutiere și a capacității de circulație pe DN1 Valea Prahovei” promovat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2-Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient.

Proiectul este localizat pe DN1 (județul Prahova și județul Brașov) și are ca scop și obiective descongestionare traficului pe ruta existentă (DN1), înbunătățind conectivitatea la nivel regional și crescând condițiile de circulație la nivel de rețea rutieră națională de transport prin realizarea următoarelor obiective:

  1. Elaborare Studiu de fezabilitate și Proiect Tehnic de execuție pentru:
  • Amenajare pasaj pietonal subteran Piața Centrală din Comarnic-intersecție DN1 cu str. Ghiosești;
  • Amenajare pasaj pietonal subteran-Primăria Comarnic.
  1. Elaborare Studiu de fezabilitate și Proiect Tehnic de execuție pentru:
  • Amenajare pasaj pietonal subteran-intersecție DN1 cu Strada Crinului (Poiana Țapului);
  • Amenajare pasaj pietonal subteran-intersecție DN1 cu Str. Telecabinei (Bușteni);
  • Amenajare pasaj pietonal subteran-intersecție DN1 cu Str. Panduri (Predeal).
  1. Elaborare Studiu de fezabilitate și Proiect Tehnic de execuție pentru:
  • Realizare pasaj rutier la intersecția DN1 cu Str. Prahovei ( Azuga).
  1. Elaborare Studiu de fezabilitate și Proiect Tehnic de execuție pentru:
  • Realizare pasaj rutier-intersecție DN1 cu DN73 A (Predeal).
  1. Elaborare Studiu de fezabilitate și Proiect Tehnic de execuție pentru:
  • Realizare pasaj rutier la intersecția DN1 cu Bulevardul Ferdinand (Sinaia Nord).
  1. Elaborare Studiu de fezabilitate și Proiect Tehnic de execuție pentru:
  • Realizare pasaj rutier la intersecția DN1 cu Bulevardul Republicii (Sinaia Sud).

 

La finele anului 2020 au fost finalizate procedurile de licitație pentru Studiu de Fezabilitate (SF) + Proiect Tehnic (PT) aferente obiectivelor de mai sus. Se preconizează finalizarea proiectelor tehnice și achiziția pentru atribuirea contractelor de execuție lucrări până la sfârșitul anului 2021, astfel încât lucrările să începă în primăvara anului 2022.

O altă acțiune de sporire a siguranței rutiere pe DN1 o reprezintă proiectul inițiat privind crearea unei platforme pentru finanțarea investițiilor în domeniul siguranței rutiere ,,Road Safety Investment Program in Romania AA-010269” ce are ca obiectiv: Implementare contracte de servicii de proiectare și execuție lucrări aferente proiectelor de investiții în materie de siguranță rutieră, respectiv realizare măsuri de canalizare/semnalizare, realizare de sensuri giratorii și realizare de pasaje denivelate, stabilite în urma unei expertize tehnico-economice elaborată de către un Consultant expert desemnat de Banca Europeană de Investiții, care va finanța 50% din valoarea totală a proiectului.

În prezent au fost efectuate procedurilor interne la nivelul Ministerului Finanțelor pentru contractarea împrumutului de la BEI în vederea demarării etapelor următoare de implementare a proiectelor prin intermediul contractării de servicii/lucrări/produse prin derularea de proceduri de licitație publică conform legislației în vigoare.

Proiectul va consta în implementarea de măsuri de siguranță rutieră pentru locații de pe întreaga rețea de drumuri administrate iar pe DN1 se vor aplica următoarele măsuri:

– 2 măsuri de canalizări/ semnalizări suplimentare: DN1 km 106+885 și DN1-km 20+750

–  2 sensuri giratorii: DN1 km 186+400 și DN1 km 68+450/DJ 155 km 0+000

–  3 pasaje rutiere denivelate, respectiv: DN1 km 80+700/DJ 720 km 30+000; DN1 km 79+580/DJ 100F km 0+000 și DN1 km 27+500/DJ 101B km 11+200.

 

Vă mulțumim pentru interesul exprimat și vă asigurăm că depunem toate eforturile pentru a răspunde solicitărilor dumneavoastră”, a răspuns Ministerul Transporturilor.

 

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: