Reprezentanții Consiliului Județean Brașov îi răspund deputatului Benga

Față de anumite afirmații vehiculate în spațiul public cu privire la varianta de turn de control stabilită de ROMATSA pentru Aeroportul Internațional Brașov, Alexandru Anghel, directorul executiv al Direcției Implementare Aeroport din cadrul Consiliului Județean Brașov, face următoarele precizări:
„Tot ceea ce facem cu privire la implementarea Aeroportului Internațional Brașov se fundamentează pe analize tehnice temeinice, prioritară fiind analiza de siguranţă.
Consiliul Județean Brașov asigură finanţarea lucrărilor de construcție a Aeroportului cu toate componentele sale, pe baza deciziilor luate de specialişti implicaţi în evaluarea şi formularea soluţiilor tehnice adecvate pentru Aeroportul Braşov.
Pentru dezvoltarea serviciilor de navigaţie aeriană, CJ Braşov a contractat serviciile unei asocieri din care fac parte subcontractanţi englezi şi spanioli cu experienţă globală dovedită atât în designul spaţiului aerian şi proceduri de zbor, cât şi în echipamentele necesare dirijării, inclusiv soluţii de turn de control.
Prima instituţie cu care ne-am consultat în ceea ce priveşte soluţia de turn a fost Eurocontrol, care, în urma analizei efectuate pentru Aeroportul Braşov, a comunicat că soluţia de Remote Tower este optimă din punctul de vedere al siguranţei şi al flexibilităţii.
În studiul de fezabilitate privind serviciile de navigaţie aeriană au fost analizate toate cele trei variante de turn – clasic, digital şi virtual, soluţii care au fost ierarhizate în baza unor criterii stabilite de specialişti.
Pe durata întocmirii studiului de fezabilitate am fost în contact cu specialiştii ROMATSA şi cei ai Autorității Aeronautice Civile Române (AACR), care au cunoscut în permanenţă stadiul documentării şi al soluţiilor analizate.
Decizia privind soluţia de turn a fost luată la nivelul conducerii ROMATSA şi comunicată Consiliului Judeţean, ea fiind fundamentată pe baza rapoartelor întocmite de specialiştii proprii.
În interiorul ROMATSA a avut loc o competiție internă între subunitățile de control de trafic (Arad, Cluj, Constanța, Bacău, Sibiu și Craiova), care și-au dorit să asigure serviciile de dirijare pe soluția de turn virtual, din locațiile în care funcționează, ceea ce arată interesul angajaților ROMATSA pentru această soluție și viabilitatea ei.
Dirijarea la Brașov se va face din Centrul de Dirijare a Zborurilor (CDZ) Arad, cel mai mare centru regional după CDZ București, și nu din turnul de control de la Aeroportul Arad.
Soluția de Remote Tower este una din cele mai moderne soluții aplicate la această oră în domeniul managementului traficului aerian, astfel de soluții fiind deja adoptate în țări precum Germania (3 aeroporturi), Marea Britanie (London City Airport) și Ungania (Budapesta – soluție de contingență etc.), a transmis Adrian Cojoc, directorul general al ROMATSA.
AACR a comunicat – referitor la asigurarea cadrului legal necesar certificării serviciilor de control trafic aerian, furnizate prin intermediul Remote TWR/Digital TWR -, că «la această dată dispunem de cadrul legal necesar pentru speța în cauză, acesta fiind indicat în documentul EASA Guidance Material on Remote Aerodrome Air Traffic Services».
Considerăm deplasată presupunerea că decizia ROMATSA în privința modalității de dirijare a zborurilor pe Aeroportul Brașov a fost influenţată de Consiliul Judeţean Brașov.
De asemenea, afirmația că operatorii aerieni sunt reticenți în a opera pe soluția adoptată este fără fundament, fiind doar o presupunere a celor care nu sunt suficient informați.
Constatăm că o serie de persoane emit aprecieri strict subiective, care ne demonstrează încă o dată că toți ne pricepem la fotbal, că nu reușim să ne debarasăm de obiceiul de a ne da cu părerea chiar și acolo unde specialiștii au soluții bine fundamentate”.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: