Recrutare pentru consiliile de administrație ale școlilor, liceelor și grădinițelor din Brașov

 

Primăria Brașov, în parteneriat cu Asociația pentru Valori în Educație, începe recrutarea reprezentanților primarului în consiliile de administrație ale școlilor, liceelor și grădinițelor.

„O responsabilitate legală – aceea de a desemna reprezentanții în consiliile de administrație ale școlilor – o transformăm într-o oportunitate pentru brașoveni și într-un mod de a implica societatea civilă brașoveană în tot ceea ce înseamnă decizii, nevoi ale școlilor brașovene. Practic, între două și patru ore pe lună sunt necesare pentru a participa la aceste ședințe de Consiliu de Administrație, pentru a putea să fii parte din deciziile luate cu privire la activitatea curentă a școlilor și, totodată, să construiești o punte de dialog direct între Primărie și fiecare școală în parte. Îi invit pe toți brașovenii care doresc să fie parte din acest demers să se înscrie până pe 14 iunie, la finalul zilei, folosind formularul disponibil pe site și totodată vreau să mulțumesc partenerilor de la Asociația pentru Valori în Educație pentru toată consultanța, tot sprijinul dat în implementarea acestui proiect. Mă bucur că o responsabilitate o transformăm în oportunitate pentru implicarea comunității. Există un set de criterii cu privire la nivelul de pregătire și la motivația pe care fiecare reprezentant, fiecare brașovean care își dorește să fie reprezentant într-un consiliu de administrație trebuie să le îndeplinească”, a precizat primarul Allen Coliban.

Consiliile de administraţie ale instituțiilor de învățământ preuniversitar se întrunesc lunar în şedinţe ordinare, precum şi ori de câte ori este necesar în şedinţe extraordinare. Rolul de reprezentant al primarului în consiliul de administrație al unității de învățământ preuniversitar de stat necesită o implicare voluntară (neplătită), care presupune o activitate de aproximativ  2-4 ore pe lună, aceasta fiind o estimare și nu o regulă sau o solicitare formală.

Nu este necesară vreo calificare anume pentru a putea fi desemnat ca reprezentant al primarului în consiliul de administrație, ci doar de seriozitate, implicare și, de preferință, o experiență în domeniul educației, fie ea și la nivelul unui părinte care are sau a avut un copil la școală, grădiniță sau liceu. Candidații trebuie să aibă cetățenie din cadrul Uniunii Europene, să fie cunoscători și vorbitori ai limbii române și să aibă reședința în municipiul Brașov sau în localitățile limitrofe. Cu toate acestea, o persoană nu poate fi membru în consiliul de administrație al grădiniței sau școlii unde merge în prezent copilul sau nepotul său, dar poate face parte din consiliul de administrație al grădiniței sau școlii unde copilul sau chiar persoana în cauză a învățat la un moment dat. Există totuși un proces de selecție, asigurat în virtutea parteneriatului dintre Primăria Brașov și Asociația pentru Valori în Educație, care va coordona un proces de evaluare al aplicațiilor şi CV-urilor trimise de candidați, pentru a asigura o evaluare uniformă, bazată pe criterii clare și pe competențe.

Totodată, prin parteneriatul cu Asociația pentru Valori în Educație, candidații admiși pentru a fi numiți în funcție vor beneficia și de un workshop de instruire cu privire la rolul și atribuțiile pe care urmează să le aibă.

 

UNDE APLICAȚI ȘI CUM ?

 

Formular de înscriere aici >>

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd9cwmtcUtfo7GygEU7Y-5yyi2yQe9Ua8VVpVjX7Q2UgmXy3Q/viewform

 

Data limită până la care se vor accepta formulare de înscriere este 14 iunie, la ora 23:59.

Pentru întrebări puteți sa ne contactați la adresa relatii.comunitare@brasovcity.ro

 

Acest rol poate presupune o dedicare de timp între 2 și 4 ore pe lună.

 

Criterii de eligibilitate:

–  cetățenie română

–  reședința în Brașov

 

Poți consulta regulamentul procesului de selecție aici: https://bit.ly/3ouCQm5 

 

Care sunt atribuțiile unui consiliu de administrație? 

Adoptă proiectul de buget și avizează execuția bugetară la nivelul unității de învățământ;

Aprobă planul de dezvoltare instituțională elaborat de directorul unității de învățământ;

Aprobă curriculumul la decizia școlii, la propunerea consiliului profesoral;

Organizează concursul de ocupare a funcțiilor de director și de director adjunct;

Aprobă planul de încadrare cu personal didactic și didactic auxiliar, precum și schema de personal nedidactic;

Aprobă programe de dezvoltare profesională a cadrelor didactice, la propunerea consiliului profesoral;

Sancționează abaterile disciplinare, etice sau profesionale ale cadrelor didactice, conform legii;

Aprobă comisiile de concurs și validează rezultatul concursurilor;

Aprobă orarul unității de învățământ;

Își asumă răspunderea publică pentru performanțele unității de învățământ, alături de director;

Îndeplinește orice alte atribuții stabilite prin ordine și metodologii ale ministrului educației, respectiv ale Ministerului Educației.

 

 

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: