Profesori de la Șaguna: Noi, în acest moment, nu avem aceste resurse digitale. Va fi probabil un fel de cârpeală…

Profesorii Adrian Sandu (Filosofie) și Cătălin Ciupală (Matematică), de la liceul Andrei Șaguna din Brașov, au fost invitații HotNews.ro la o discuție despre începerea noului an școlar.  Cadrele didactice consideră că nu a fost creată infrastructura pentru învățământul online sau hibrid. Lipsește și o platformă educațională eficientă, atât pentru elevi cât și pentru profesori.  Cea mai mare problemă a învățământului românesc rămâne, după părerea celor doi profesori, faptul că un elev studiază la școală între 15 sau 17 materii, fără să se axeze pe domeniile spre care, într-adevăr, are înclinații.

 

  • Mininisterul are o problemă, în primul rând, de transparență. În foarte multe situații, ministerul vine și spune: specialiștii ministerului au stabilit că… Mi-e foarte greu să înțeleg cine sunt aceșți specialiști, nu există o asumare explicită de către cei care redactează astfel de documente a pozițiilor exprimate.
  • Nu a fost creată infrastructură pentru învățământul online sau hibrid… Este o mare problema. A ține un curs online nu înseamnă doar să pui un power point, nu înseamnă doar să porți o discuție. Noi, în acest moment, nu avem aceste resurse digitale. Va fi probabil un fel de cârpeală…
  • Există o lungă tradiție în școală românească – centralismul. Deciziile au fost mereu centralizate, la nivel național, sau al inspectoratelor. Neexistând această cultură a deciziei autonome, în cadrul școlilor sau comunităților școlare, avem niște probleme de asumare a responsabilității . E foarte greu să-ți asumi răspunderea.
  • Măsură numărul 1: Făcut o platforma educațională bună și eficientă pentru elevi și profesori. De vreo 15 ani se discută despre așa ceva și încă nu s-a făcut.
  • Eu văd o platformă eficientă… ce este eficient pentru elev? În primul rând să vadă cât știu ei. Este așa-numită auto evaluare. Pentru profesori este să aibă niște resurse la îndemână pe care să le dea elevilor din câteva clicuri. Deci, digitalizarea cred că este primul lucru, pentru că elevii nu mai stau cu cărțile în brațe atât de mult. Am făcut un sondaj la mine la școală că să văd cam cât stau elevii cu cărțile de matematică. 70% nu utilizează culegeri, și manual aproape deloc.
  • Noi, practic, funcționăm pe o paradigmă funcțională de secol XX, că să nu spun XIX. Practic, un elev studiază la școală între 15 sau 17 materii. E un fel de fărâmițare a cunoașterii și a învățării fără să existe o perspectiva globală asupra lucrurilor. Ne stabilim ținte de performanțe, uitând că până la urmă oamenii care performează pe anumite domenii sunt un procent cam de 10%, iar ceilalți trebuie să înțeleagă.

Continuarea aici

sursa foto Hotnews

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: