Primul autobuz electric Made în Cehia a ajuns la Brașov

  • Astăzi, 7 mai, a fost livrat la Brașov primul autobuz electric produs de firma SORLibchavy s.r.o., din Cehia. Autobuzul este primul dintre cele 52 achiziționate cu finanțare de80% de la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), în două loturi, de 32 și respectiv 20 deautobuze. Cele 32 de autobuze din primul lot, din care face parte și autobuzul livrat deja astăzi, încadrul contractului semnat în iulie 2019, au o lungimea de 12 metri, cu câte 3 uși duble, podeajoasă integral, rampă acces persoane cu dizabilități, capacitate 102 călători din care 35 pescaune, suspensie cu înclinare la bordură, aer condiționat, computer de bord pentrumanagementul rutei, 3 validatoare contactless, panouri electronice pentru afișare destinație.„Astăzi a ajuns la Brașov și primul autobuz electric produs de firma SOR din Cehia, iarpână la sfârșitul anului sper să fie toate cele 32, din primul lot, la Brașov. La acestea se voradăuga alte 20, pentru care tocmai am încheiat contractul, tot cu firma SOR. După cum am maispus, dacă ne dorim să avem un oraș mai prietenos cu mediul, trebuie să renunțăm cât mai desla mașina proprie și să alegem soluțiile alternative de transport. Eu cred că soluția cea mai bunăde mobilitate în Brașov și în zona metropolitană este transportul în comun, iar utilizareamijloacelor de transport ecologice este garanția unui aer mai curat pentru noi și copiii noștri.Aceste 32 de autobuze electrice sunt doar o etapă în ceea ce înseamnă obiectivul nostru peurmătorii ani, care mai include achiziția a 51 de troleibuze, a 40 de autobuze electrice și a 10autobuze hibrid. La acestea se adaugă și investiții în sistemul de transport, cum ar fi: benzidedicate, construire Park&Ride, construire terminal la gară, iar în 2023 vom avea un oraș careva dispune de un sistem de transport în comun performant și ecologic, dedicat călătorilor”, adeclarat primarul George Scripcaru.Date tehnice pentru cele 32 autobuze electrice lungime autobuz: 12 m (standard), număr uși acces pasageri: 3 uși duble, podea joasă integral, rampă pentru accesul persoanelor cu dizabilități, suspensie cufuncție de înclinare a vehiculului în stație,  capacitate călători: 102 pasageri, din care 35+1 pe scaune, motor electric de tracțiune amplasat central, putere nominală: 160 kW, cu recuperareaenergiei la frânare, – baterii de tracțiune: capacitate 263 kWh, autonomie minim 200 km, timp de utilizareminim: 5 ani dotări: aer condiționat, panouri electronice pentru afișarea rutei și destinației, spre exterior,
  •  Supraveghere video exterior/interior autobuz (7 camere video / vehicul), 3 validatoare carduri contactless/vehicul, Computer de bord pentru managementul rutei (GPS) Monitor LCD pentru afișarea rutei, a stației care urmează și informareapasagerilor, Sistem automat de numărare a pasagerilor, Sistem de diagnosticare și colectare parametri vehicul, Sistem audio și de comunicație șofer – dispecerat, garantie: 5 ani sau 500.000 km (condiția care se îndeplinește prima), inclusivpentru bateriile de tracțiune.Autobuzele vor fi livrate împreună cu 2 tipuri de stații de încărcare:- pentru încărcare lentă în garaj: 32 stații (câte una pentru fiecare autobuz),- pentru încărcare rapidă în capăt de linie și Garaj: 9 stații (Gara Brașov, Independenței,Panselelor, Rulmentul, Saturn, Stadionul Municipal, Timiș-Triaj, Triaj și Garaj). Încărcarearapidă se realizează prin intermediul pantografului montat pe autobuz.Valoare contract: 75.550.720,00 lei fără TVA.Autobuzele vor circula pe traseele: 9, 15, 22, 23B, 29, 32, 34, 36, 53. Primul autobuz vacircula pe linia 36.La sfârșitul săptămânii trecute, Primăria Brașov a atribuit, în urma unei licitațiipublice, aceleiași firme contractul pentru furnizare a încă 20 de autobuze electrice, finanțate totde Administrația Fondului de Mediu.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: