Primăria începe implementarea celor 8 proiecte câștigătoare în cadrul bugetării participative

Astăzi, primarul George Scripcaru, împreună cu inițiatorul proiectului ,,Sportul înseamnă integrare“, unul dintre proiectele câștigătoare, și cu reprezentanții primăriei și ai SC RIAL, a făcut o evaluare a necesarului de lucrări și investiții pentru punerea în practică a obiectivelor acestui proiect, respectiv amenajarea, accesibilizarea și dotarea sălii de sport din cadrul fostul Colegiu Astra, de pe strada Panselelor, pentru persoanele cu dizabilități locomotorii.

„În ultima perioadă am luat fiecare proiect în parte și am făcut o evaluare, pentru a vedea care sunt etapelor și documentațiile necesare implementării fiecăruia. Avem proiecte pe care ne este mai ușor să le implementăm, cum este cazul terenului de sport de la Școala 1 sau plantarea de gard viu pe tot aliniamentul bulevardului Saturn, unde deja am știm exact care sunt costurile, dar avem și proiecte pentru care va trebuie să facem o serie de expertize și documentații sau unde trebuie să detaliem acea idee de proiect. De exemplu, cel privind echipamentele pentru voluntarii pompieri și SMURD, unde avem nevoie de sprijinul ISU, care să ne spună de ce echipamente este nevoie, sau proiectul de reabilitare a curților din zona centrului istoric, unde va trebui să facem o serie de expertize și documentații. Astăzi am venit împreună cu cei care au propus proiectul de sală de sport pentru persoanele cu dizabilități, să facem o evaluare lucrărilor și achizițiilor necesare, astfel încât persoanele cu dizabilități locomotorii să poată începe antrenamentele și jocurile sportive aici, cât mai curând. Vom dota această sală pe exterior și în interior cu tot ce este necesar, conform proiectului propus de o persoană cu dizabilități, iar aici, efectiv, persoanele cu dizabilități vor putea să practice sporturi. Echipa de handbal participă la competiții sportive internaționale, iar acolo reprezintă inclusiv România. Pe mulți dintre ei i-am mai văzut, ne-am mai întâlnit la diferite activități sportive sau sociale. Este foarte important să-i integrăm și să facă parte din comunitatea noastră, pentru că între oameni nu trebuie să existe diferențe, indiferent ce poziție ocupă în societate sau ce ne-a adus viața fiecăruia dintre noi. La următoarea rectificare bugetară, acolo unde știm valoarea reală a proiectului, vom aloca, din capitolul «bugetare participativă», banii necesari pe fiecare proiect în parte, astfel încât să putem demara procedurile de achiziție“, a declarat primarul George Scripcaru.

 

 

 

 

„Am inițiat un proiect, care vizează modernizarea unei săli de sport, aflată aproape de Direcția de Asistență Socială, pentru persoane cu dizabilități. Noi avem această sală în programul nostru de foarte multă vreme, doream să o amenajăm pentru persoane cu dizabilități, și este foarte important pentru acestea să găsească un loc primitor, accesibilizat, adaptat nevoilor lor. O să încurajăm mereu accesul persoanelor cu dizabilități la o viață activă, la sport, la o viață sănătoasă, și prin asta să-și câștige abilități pentru o viață independentă și chiar să îi recomande pentru o viață socio-profesională activă”, a declarat Ciprian Leizeriuc, președintele Asociației pentru Persoane cu Dizabilități Fizice „Sf Haralambie“ Brașov.

 

„Am vrea să fie o sală multifuncțională, pentru mai multe ramuri sportive: handbal în scaun rulant, baschet, tenis de câmp, dansuri etc. Dotările sălii în sine nu sunt speciale, terenurile și porțile sau inelele sunt la fel, însă este nevoie de scaune speciale, adaptate pentru sport, este nevoie de accesibilizare și de îndeplinirea unor norme în ce privește accesul, vestiarele, grupurile sanitare. Brașovenii sunt foarte implicați în sportul pentru persoane cu dizabilități, suntem singura echipă de handbal în fotoliu rulant pe care o știm la acest moment în țară, încercăm să atragem cât mai mulți prin exemplul nostru și dorim ca un număr cât mai mare de persoane cu dizabilități din țară să-și întemeieze un club al lor, în care să practice sportul de performanță. Noi deocamdată suntem singurii care am jucat internațional”, a completat Petru Pungă, căpitanul echipei de handbal al clubului „Sf Haralambie“.

 

„Amenajarea unei astfel de săli este foarte importantă pentru persoanele cu dizabilități din Brașov, mai ales că deocamdată noi nu mai avem sală de pregătire, după perioada aceasta de pandemie, și urmează să participăm la campionatul european de handbal în scaun cu rotile. Ca și parte morală pentru jucători este foarte important, pentru că se consideră și ei persoane normale, utile, vor să facă mișcare, îi ajută foarte mult mișcarea pentru viața de zi cu zi. Nu pot spune că este greu să-i antrenez, pentru că din partea mea acest lucru îl fac cu plăcere și în momentul în care pui suflet în ceea ce faci, indiferent de situație, găsești soluții de rezolvare. Nu e nici ușor, dar faptul că găsim soluții împreună compensează. Suntem primul lot de jucători care am implementat acest sport în România, anul trecut am participat la primul campionat european și am ieșit pe locul al șaselea “ – Veronica Mândrescu, antrenorul lotului de handbal în scaun cu rotile al României, președintele clubului sportiv Handbal Veraflor.

 

Proiecte câștigătoare bugetare participativă

  1. Sportul înseamnă integrare

Amenajarea, accesibilizarea și dotarea sălii de sport din cadrul fostului Colegiu Industrial Astra, str. Panselelor, pentru persoane cu dizabilități.

În urma vizitei pe teren s-au stabilit lucrările care se vor executa în cadrul acestui proiect: amenajarea de parcări pentru persoanele cu dizabilități, construirea unei rampe de acces spre sala de sport, modificarea ușilor de la vestiare și grupurile sanitare, pentru a permite accesul cu cărucioare pentru sport (deoarece acestea sunt mai late, trebuie ca ușa să aibă minim 1,20 metri), amenajarea grupurilor sanitare, pentru a permite accesul persoanelor cu dizabilități cu căruciorul. La acestea se adaugă lucrări de reparații la fațadă, iluminat perimetral, zugrăveli interioare, înlocuire calorifere. Tot în cadrul acestui proiect, în funcție de valoarea estimată a lucrărilor, se va analiza posibilitatea de a achiziționa echipamente pentru sportivii cu dizabilități locomotorii, inclusiv cărucioare speciale pentru practicarea sportului. În zilele următoare, RIAL, societatea municipalității, va trebui să întocmească devizul de lucrări, pentru a se aloca fondurile necesare.

Sporturi vizate: handbal în scaun cu rotile; baschet în scaun cu rotile; tenis de masă; fotbal; dans sportiv; șah; alte sporturi.

 

 

  1. Salvatori pentru oraşul nostru

Scopul proiectului constă în îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie a ISU Braşov prin dotarea cu echipament individual de protecţie a unui număr de 50 voluntari SMURD şi 30 voluntari pompieri.

Prin implementarea acestui proiect va crește capacitatea de reacție a ISU Braşov prin completarea cu voluntari a echipelor de intervenție care au deficit de personal. Aceşti voluntari vor merge în misiuni alături de echipele SMURD şi pompieri.

S-a solicitat sprijinul ISU Brașov pentru identificarea specificațiilor tehnice a acestor echipamente, precum și o estimare a costurilor.

 

  1. Brașov – orașul porților deschise – Program pilot de amenajare a 4 curți în Centrul istoric

Amenajare a patru curți din centrul istoric în forma lor originală, cu scopul de a scoate la lumină patrimoniul construit ascuns și uitat al orașului și a stimula cetățenii să-și amenajeze curțile, contribuind astfel la creșterea calității clădirilor și implicit a condițiilor de locuit.

Patru curți de pe 4 străzi diferite din Centrul istoric vor fi reabilitate cu implicarea proprietarilor: va fi refăcut pavajul conform modelului original, folosindu-se materiale tradiționale, vor fi reabilitate fațadele interioare și elementele de construcție ornamentale (arcade, bolte, ganguri), vor fi amenajate zone de verdeață și vor fi restaurate porțile. După terminarea lucrărilor, cele 4 curți vor fi înscrise în traseele turistice de vizitare ale Cetății Brașovului. Trecătorii vor privi și vor face fotografii ale interiorului curților, fără a intra în curți sau intrând numai cu acordul proprietarilor (pentru a proteja intimitatea locuitorilor).

Reprezentanții Direcției Arhitect Șef vor face o analiză, pe teren, împreună cu inițiatorul proiectului, pentru evaluarea celor 4 propuneri, după care se va demara procedura pentru achiziția serviciilor de expertizare și proiectare, pentru aceste curți.

 

  1. Gard viu pentru viață

Proiectul vizează plantarea gardului viu între carosabil și trotuar în cartierul Astra, pe două tronsoane de drum intens circulat, pe Calea București, de la giratoriul de la McDonald’s până la giratoriul de la Spitalul Județean, și pe Bulevardul Saturn, de la același giratoriu până la giratoriul dublu de la Gemenii. Conform unui studiu Green Report, gardul viu absoarbe cel mai bine poluarea generată de trafic intens, mai bine chiar decât copacii.

S-a făcut evaluarea necesarului de gard viu pentru cele două artere. Pe b-dul Saturn sunt necesare 25.700 de fire de gard viu, iar pe Calea București, 8.850 de fire. Costurile de implementare ale acestui proiect se ridică la aproximativ 57.000 de euro.

 

 

  1. Reamenajarea terenului de fotbal (sintetic) din curtea Școlii Gimnaziale nr 1
  • a făcut o evaluare pe teren, iar conform concluziilor echipei de la Serviciul Amenajare Zone de Agrement, înlocuirea gazonului sintetic pe întreaga suprafață, 1.125 de m.p., ar costa aproximativ 154.000 de lei. Refacerea împrejmuirii ar costa 52.000 de lei, bani care vor fi alocați acestui proiect, după care va fi demarată procedura de achiziție.

 

 

  1. City Tree

Achiziționarea unor City Trees, „copaci artificiali“, care pot fi amplasați în diverse zone ale orașului, de preferat zone aglomerate de autovehicule, pentru a purifica aerul. City Tree este un perete care este acoperit de mușchi care poate echivala 275 de copaci în ceea ce înseamnă purificarea aerului, dar poate fi loc de repaus în timpul unei plimbări.

Standul CityTree găzduiește culturi de mușchi care atrag poluanți, inclusiv CO2, oxid de azot și praf, transformând aceste substanțe nocive în masă proprie, în timp ce tehnologia IoT monitorizează CityTree pentru înregistrările de întreținere. CityTrees sunt folosiți în orașe precum Oslo, Hong Kong, Paris.

În urma unei cercetări de piață, valoarea unui astfel de ansamblu este de aproximativ 50.000 de euro. Această propunere va fi implementată sub forma unui proiect pilot, prin achiziția unui singur ansamblu.

 

  1. Joc urban în centrul istoric

Realizarea unui joc urban inedit, gândit ca un instrument de amestec și de interacțiune socială, care sprijină și cultivă o modalitate deschisă de a folosi orașul și spațiul public.

Ansamblul este alcătuit din 6 scaune de lemn cu 6 dimensiuni diferite, începând cu înălțime de 2.4 m până la 0.6 m.

Acesta se va reloca în funcție de un algoritm ce nu va fi făcut public, astfel încât dispariția dintr-un loc și apariția lui în altul va fi o surpriză. Prin această relocare, jocul urban conectează și pune în relație mai apropiată principalele spații urbane ale centrului istoric. Punctul de început al jocului ar putea fi Strada Postăvarilor, care deși este transformată într-un spațiu pietonal, nu este atât de căutată de trecători precum Republicii sau Michael Weiss.

În perioada următoare, reprezentanții Serviciului Amenajare Zone de Agrement se vor întâlni cu ințiatorii proiectului pentru a stabili designul acestor scaune și alte detalii tehnice.

 

  1. Program de educație rutieră pentru învățământul preuniversitar

Pornind de la premisa că educația rutieră este un factor determinant în reducerea numărului de accidente rutiere, „Programul de educație rutieră“ își propune îmbunătățirea nivelului de cunoaștere a normelor rutiere, precum și conștientizarea pericolelor la care se expun cei care, din lipsa experienței, a euforiei specifice vârstei sau a necunoașterii legislației în domeniu, devin autori sau victime ale accidentelor de circulație. Acest program se adresează tinerilor elevi de clasa a 12-a și studenților care posedă permis de conducere, care urmează să îl obțină sau care folosesc mijloace de transport și care, conform statisticilor naționale, sunt categoria de vârstă cea mai expusă din punctul de vedere al siguranței rutiere.

În perioada următoare vor avea loc  discuții cu inițiatorul proiectului, pentru detalierea acestui program de educație rutieră și, eventual, o extindere a grupului de vârstă implicat în program. După stabilirea acestor detalii, se poate estima și valoarea acestui proiect. Ulterior, se vor demara discuții cu Inspectoratul Școlar Județean pentru stabilirea unui calendar pentru implementarea acestui program în școlile brașovene.

 

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: