Park&Ride-ul din Bartolomeu – în faza de proiectare

Primăria Brașov va lansa, săptămâna viitoare, licitația pentru proiectarea Park&Ride-ului cu 700 de locuri de parcare, ce va fi construit lângă viitoarea Sală Polivalentă din Bartolomeu. Investiția este realizată cu 98% fonduri nerambursabile, prin Programul Operațional Regional, Axa Prioritară 4 a Programului REGIO 2014-2020, Obiectiv Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă. Valoarea finanțării nerambursabile este de 53 de milioane de lei. Valoarea estimată a lucrărilor de proiectare și asistență tehnică pentru realizarea acestei investiții este de aproximativ 1,2 milioane de lei.

,,Săptămâna viitoare vom publica anunțul pentru proiectarea Park&Ride-ului din Bartolomeu. Este o investiție importantă atât în ceea ce privește proiectul nostru de a transforma transportul în municipiul Brașov într-unul prietenos cu mediu, cât și în ceea ce privește asigurarea locurilor de parcare la viitoarea Sala Polivalentă. Sper ca odată cu finalizarea lucrărilor de construire a acestei parcări multietajate, toți cei care vin dinspre Râșnov-Bran sau Ghimbav-Codlea să își parcheze mașinile în această parcare, iar în interiorul orașului să folosească mijloacele de transport în comun sau bicicletele, mai ales că utilizarea acestor mijloace de transport ecologice le va reduce costurile și timpul pentru deplasare, având în vedere că am demarat deja un program de amenajare de benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun și piste de biciclete. Acest sistem funcționează de foarte mulți ani în țările occidentale. Ne dorim un oraș și o țară cât mai curate, atunci trebuie să realizăm că schimbarea începe cu fiecare dintre noi. Prin planul de mobilitate urbană și cel privind calitatea aerului, ne-am propus niște obiective ambițioase de creștere a calității mediului. Obligația noastră ca autorități publice este de a face toate investițiile necesare și de a lua toate măsurile care se impun pentru a le îndeplini. Tocmai de aceea, în cadrul acestui exercițiu financiar (exercițiul financiar al Uniunii Europene 2014-2021, n.n.) am prevăzut ca majoritatea proiectelor să vizeze o îmbunătățirea semnificativă a calității mediului în orașul nostru, iar acest lucru se va vedea, cu siguranță, în următorii ani“, a declarat primarul George Scripcaru.

Detalii procedură:

Servicii de elaborare proiect tehnic şi asistenţă tehnică din partea proiectantului pe durata execuţiei lucrărilor pentru implementarea proiectului “Construire Park & Ride-Bartolomeu”

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 17.07.2020, ora 15.00.

Tipul procedurii: licitație deschisă.

Valoare:  1.202.984,89 lei + TV.

Termenul pentru predarea documentației: 7 luni            .

Criteriul de atribuire: este cel mai bun raport calitate-preţ, stabilit în baza următorilor factori de evaluare:

  1. Punctajul financiar – 40%.
  2. Demonstrarea unei metodologii adecvate de implementare a contractului, precum şi o planificare adecvată a resurselor umane şi a activităţilor – 30%.
  3. Experienţa specialiştilor cheie implicaţi în derularea contractului – 30%

 

Detalii caiet de sarcini:

Documentații principale pe care proiectantul trebuie să le realizeze:

– Documentaţia tehnică în vederea obţinerii acordurilor şi avizelor menţionate în certificatul de urbanism şi obţinerea avizelor faza Documentaţia Tehnică pentru obţinerea Autorizaţiei de Construire (DTAC)

– Alte studii dacă este cazul;

Documentaţia Tehnică pentru obţinerea Autorizaţiei de Construire (DTAC) şi Documentaţia Tehnică pentru Organizarea Execuţiei (DTOE), antemăsurători;

– Proiect tehnic de execuție, Detalii de execuție, Caietele de sarcini, Liste de cantităţi şi devizul confidenţial;

– Certificat energetic la finalizarea lucrărilor;

– Documentaţia tehnică la terminarea lucrărilor, Deviz general actualizat la terminarea lucărilor.

 

Asistență tehnică:

În timpul derulării lucrărilor de execuţie, proiectantul va asigura asistenţa tehnică şi va viza notele de comandă suplimentară respectiv notele de renunţare prin furnizarea de soluţii (Dispoziţii de şantier) în eventualitatea apariţiei de situaţii neprevăzute la momentul realizării proiectului tehnic.

 

Descrierea investiției:

– realizarea unei clădiri având destinația de parcare tip Park&Ride sub și suprateran, care, din punct de vedere arhitectural, se încadrează în reglementările urbanistice aprobate pentru zona respectivă. Sistemul de parcare, construit pe suprafață de circa 6.000 mp, va fi compus dintr-o parcare cu regim de înălțime -2S+P+1E, pentru un număr de aproximativ 700 de locuri de parcare;

– amenajarea de locuri de parcare pentru persoanele cu dizabilități;

– construirea de spații tehnice: o cale de acces-intrare auto, o cale de acces-ieșire auto, o cale de acces intrare-ieșire pietonală dinspre terminalul de transport, patru căi de acces pietonal între etajele clădirii (scări și lifturi), dintre care două fac legătura cu terasa circulabilă; fiecare dintre cele patru căi de acces pietonal având ascensoare (pe fiecare nivel), grupuri sanitare și spații funcționale;

– dotarea parcării cu un sistem de acces automat, ce va asigura controlul și funcționarea în siguranță a circulației, precum și cu un sistem de gestionare smart, cu afișaj electronic, pentru informarea rapidă a utilizatorilor. Sistemul afișează numărul de locuri de parcare libere existente și indică locul acestora;

– casă automată, care va permite utilizatorului plata staționării fără ajutorul unui operator, prin intermediul bancnotelor, monedelor și a cardului de credit/debit. Totodată, va exista și un sistem de supraveghere video, pentru evitarea eventualelor incidente, și, în funcție de posibilitățile tehnice, vor fi integrate și alte sisteme electronice care să faciliteze utilizarea structurii de tip „Park&Ride” și integrarea cu serviciile de transport public;

– dotarea parcării cu 13 stații de reîncărcare a automobilelor electrice și electrice hibride;

– amenajarea intrării la nivelul străzii;

– amenajarea pavimentului cu dale ecologice;

– utilizarea energiei din surse regenerabile în proporție de minim 20%;

– utilarea cu instalații electrice și sanitare economice, proiectate să economisească cu 20% mai multă energie primară decât instalațiile clasice;

– amenajarea împrejmuirii cu gard viu, format din arbori/arbuști din specii perene;

– implementarea unui sistem de iluminat tip LED, controlat printr-un sistem de telegestiune. Stâlpii de iluminat stradal vor fi alimentați atât de la rețeaua clasică de curent, cât și de la panouri fotovoltaice;

– realizarea unui sistem mixt de încălzire a apei calde menajere pentru grupul sanitar, folosind atât energia centralei termice, cât și a panourilor solare;

– dotarea parcării cu setul de senzori specifici pentru identificarea eventualelor emanații de GPL de la autovehiculele dotate cu instalații pentru acest tip de combustibil;

– construirea unui sistem de parcare biciclete personale pentru utilizatorii structurii de tip „Park&Ride”;

– amenajarea unei terese înierbate peste etajul 1 și a unor spații verzi destinate utilizatorilor parcării.

 

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: