Până la urmă cine are dreptate în cazul protestelor de la Spitalul de Boli Infecțiose Brașov…

REPLICA LA CONFERINTA SUSTINUTA DE MANAGERUL SPITALULUI CLINIC DE BOLI INFECTIOASE BRASOV

Am urmarit cu stupoare conferinta de presa organizata de Consiliul Judetean Brasov impreuna cu managerul Spitalului de Boli Infectiose Brasov si pe masura ce se derula, furia devenea deja insuportabila…acest manager are curaj sa spuna neregulile? Sa le spuna atunci pe toate, iar Consiliul Judetean sa verifice indeaproape corectitudinea si respectarea planului de management al d-nei dr. Ionescu Ramona Delia.
Personalul medical se intreaba de ce nu exista personal medical desemnat pentru spitalizarea de zi (medic, asistent medical, infirmiere) desi in structura spitalului exista aceasta sectie, in statul de functii nu exista personal alocat pentru aceasta sectie., nu exista cabinet medical destinat spitalizarii de zi si nici paturi aferente spitalizarii de zi…sau cele doua amarate de paturi pe care lucreaza personalul de la camnera de garda se poate numi spitalizare de zi? De ce nu verifica nimeni faptul ca medicul si asistenta de la cabinetul ambulator CAS lucreaza zi de zi la camera de garda? Stiti care este volumul de munca la camera de garda?
Pe timpul primului mandat al managerului care a durat 3 ani si inceputul acestui mandat au plecat foarte mulți oameni competenți, fie dați afara de d-na manager, fie determinati sa plece de atitudinea dictatoriala a acesteia: directorul medical, 2 secretare, 3 persoane de la achizitii. Cu jurista angajata pe Biroul de calitate a fost un alt abuz: s-a transformat postul de medic de la biroul de calitate in post de jurist, argumentat, s-a anjgajat juristul, iar peste 2 ani acest jurist nu a mai placut juristului existent, pentru ca era mai capabil, și conducerea s-a gandit sa transforme din nou acel post in post de medic, se poate verifica, desfacand contractul de munca al juristului. Acum doua zile asistenta sefa si-a depus demisia si deja este aprobata, fara ca managerul sa o intrebe despre motivele pentru care pleaca un om foarte capabil, muncitor, onest, care a muncit deja pentru acreditarea spitalului, cum sa lasi asa usor sa plece un om dedicat spitalului?
De ce managerul, cel cu atata grija si responsabilitate pentru pacienti, nu-si vede pacientii internati zilnic? Pleaca din spital uitand sa scrie medicatia in foaia de observatie, asistentul medical rugand medicul de garda sa efectueze vizita si sa scrie medicatia. De ce nu a intrat in comisia de disciplina cand a fost sesizata de catre directorul medical ca A UITAT CA ESTE DE GARDA SI CATEVA ORE NU A FOST NICIUN MEDIC IN SPITAL? DACA AVEA NEVOIE VREUN PACIENT DE INTERVENTIA URGENTA A MEDICULUI DE GARDA???
Este un manager procesoman, caruia ii place sa te ameninte ca te da in judecata, ca tu esti de vina pentru toate neregulile si vei plati pentru ca ti-ai asumat.

,,Noi ne vedem de treabă!” și ,,respectăm legea” sunt cuvintele managerului Spitalului Clinic de Boli Infecțioase Brașov, dr. Ionescu Ramona Delia.
O respectă?
Conform Hotărârii nr. 524/26.07.1991 privind drepturile unor categorii de personal încadrat în unități sanitare, medicul de gardă primește o masă la nivelul costului alocației de hrană.
De asemenea, tot conform legii, există un Registru de Declarare al Cadourilor, care se află la Consilierul de etică și unde, toate cadourile primite de angajații spitalului sunt înregistrate și păstrate.
Așa se întâmplă și la Spitalul Clinic de Boli Infecțioase Brașov, medicul de gardă primește masă, există și Registrul de Declarare al Cadourilor, DAR, pe lângă masa medicului de gardă, firma de catering care a ,,câștigat” licitația pentru asigurarea mesei bolnavilor, oferă alte porții de mâncare de prânz diferite de masa pe care o aduce bolnavilor, cadou, unor angați ai spitalului, inclusiv managerului spitalului. Acest lucru se întâmplă de cel puțin un an de zile, zilnic.
Întrebarea se pune…dacă se dorește mâncare pentru o parte din angajați, de ce nu este ea trecută într-un contract și plătită, iar dacă este un cadou, de ce nu este ea declarată în acel Registru de Declarare al Cadourilor? Și încă ceva…de ce nu primește tot personalul care lucrează în spital această masă, de ce doar o parte din personal, personal care reprezintă factori de decizie din spital? Mai mult, toți angajații care beneficiază de această masă primesc și indemnizație de hrană din partea statului, ca și restul de personal care muncește, dar nu primește masă.
Și atunci se pune întrebarea, firma de catering care a câștigat licitația, ce interes are să cheltuiască, așa, benevol, bani pentru masa unor porții suplimentare, garanția că va câștiga pe viitor licitația?
Așa că ,,noi ne vedem de treabă”, cu burta plină cred că este adevărat, dar partea cu ,,respectăm legea” spusa de manager, nu mai este adevărată.

Legat de declaratiile managerului la conferinta de presa:
Pacientii nu au fost abandonati si protestul nu a durat 3 zile.
In zilele de 19, 20 si 21 august, timp de 30 minute, asistentele si infirmierele nu si-au parasit posturile, ci au asigurat prin rotatie serviciul, asa cum asistenta sefa a raspuns managerului la notificarea primita, iar medicii, in acest timp, oricum au raportul de garda.
Stiti ca noaptea, pe timpul sambetelor si duminicilor lucreaza cate o asistenta pe sectie si o infirmiera, fara ingrijitoare, cu un medic de garda? Sunt 7 oameni pe trei etaje. Este o exagerare sa credem ca medicul, asistenta, infirmiera si ingrijitoarea au timp sa supravegheze 24 din 24 bolnavii care au risc de cadere, ar trebui sa stea langa pat non-stop.
Nu este nimeni absurd sa ceara un drept care i se acorda: cu cateva zile inainte de protest, d-na manager a organizat o sedinta in care aceasta, d-na de la RUNOS si secretarul comisiei de negociere ne-au spus ca a inceput negocierea cu sindicatul din luna iunie, ca nu pot respecta contractul individual de munca pentru ca cel colectiv nu este semnat si persoanele care si-au luat 25 de zile de concediu de odihna nu mai au dreptul sa-si ia concediu pana nu se semneaza contractul colectiv de munca. S-au discutat situatii concrete ale asistentelor care isi luasera 25 zile de concediu si aveau programate concedii in urmatoarea perioada, programare care, legal se face la inceputul anului.
Contractul colectiv de munca se negociaza din iunie, anevoios, mangerul a fost chemat de catre sindicat la comisia de mediere din prefectura pentru ca i se cerea nejustificat un jurist care sa vina din parte sindicatului la negociere. Se taraganeaza semnarea lui pentru ca managerul nu doreste sa acorde in noul contract colectiv de munca zilele de CO propuse de sindicat. De ce Consiliul Judetean Brasov se face ca nu vede ca acelasi contract colectiv de munca s-a semnat la Spitalul de neurologie intr-o ora si jumatate, fara a aduce modificari la zilele de CO ale angajatilor si fara a aduce nemultumiri angajatilor?
Managerul aproape ca si-a facut personalul incompetent si ignorant, atunci de ce sunt atat de multe mesaje de multumire din partea pacientilor internati, care apreciaza profesionalismul angajatilor de la ingrijitoare, la medic, mesaje pe care vi le putem pune la dispozitie.
Conferinta de presa ar fi trebuit sa se organizeze la spital, pentru a putea si angajatii sa aiba drept de replica, este incorect sa prezinti lucrurile doar dintr-un punct de vedere, cu protectia politica in spate.

Cine poate sesiza Ministerul Sanatatii sa verifice aceste nereguli privind organizarea si acordarea serviciilor medicale?

 

 

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: