OSCAR ȘARPELE HOINAR a ajuns la cea de-a 7-a ediție națională

Deși se bazează pe implicarea voluntară a cadrelor didactice și presupune efort din partea acestora, campania s-a bucurat de apreciere în rândul elevilor și al învățătorilor. Rezultatele extraordinare au putut fi obținute datorită continuității și participării numeroase, an de an. Cele 7 generații deja trecute prin campanie demonstrează faptul că TSG poate schimba mentalități și comportamente pe termen lung, promovând modurile de deplasare ușor poluante ca distractive.

Inițial, scopul campaniei a pornit de la nevoia de a educa elevii în ideea unui transport cu emisii scăzute și de a decongestiona zonele adiacente școlilor, blocate de mașinile care aduc sau preiau elevi. Ulterior, s-au evidențiat beneficiile indirecte ale campaniei TSG:
– mergând pe jos sau cu bicicleta, copiii cunosc comunitatea în care trăiesc, explorează mediul înconjurător, devin independenți și autonomi;
– deplasându-se pe cont propriu, copiii învață să se descurce singuri, deprind regulile de circulație, dezvoltă capacitatea de a anticipa acțiunile celorlalți participanți la trafic;
– mișcarea contribuie la atingerea necesarului zilnic de efort fizic recomandat, la o viață activă și sănătoasă;
– alegerea mijloacelor sustenabile de transport contribuie la prezervarea unui mediu curat, la calitatea aerului;
– mobilitatea sustenabilă, ca opțiune și mod de viață, reprezintă un act responsabil pentru adaptarea societății la schimbările climatice.

TSG 2020 se derulează în perspectiva măsurilor privind prevenirea SARS-COV-2, fiecare școală implicată în campanie urmând să respecte scenariul și măsurile adoptate conform indicațiilor Direcțiilor de Sănătate Publică.

Rezultate TSG 2019

 

În perioada derulării campaniei, TSG a dus la o creștere a utilizării modurilor sustenabile de transport de până la 87%. Procentul deplasărilor sustenabile a continuat să crească chiar și după finalizarea campaniei, demonstrând impactul pozitiv și efectele obținute pe termen lung. Rezultatele înregistrate de fiecare școală, sau la nivelul fiecărui oraș, pot fi consultate pe site-ul oficial al campaniei.

 

 

TSG a început ca un mic proiect în Flandra (Belgia), devenind în decursul anilor o campanie la nivel european. Proiectul Traffic Snake Game Network, coordonat în România de Asociația OER, a fost cofinanțat în perioada 2014-2016 prin programul Intelligent Energy Europe al Uniunii Europene. În primii trei ani, campania s-a organizat în paralel în 20 țări europene. După primii doi ani, România a trecut pe primul loc, înscriind cel mai mare număr de școli și elevi, realizând economii importante de combustibili și emisii CO2

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: