”Oferte” la operatorii de telefonie mobilă. Gratis și nelimitat, dar, de fapt, cu bani. Ce amendă le-a dat OPC

În ultima perioadă au început să apară tot mai multe reclame în care ne sunt prezentate informații extrem de atrăgătoare încercând să ne inducă în eroare prin crearea unor percepții false cu scopul final de a ne determina să cumpărăm acele produse.
Rog să analizați cu atenție toate aceste “oferte miraculoase” deoarece în multe cazuri ele sunt mincinoase și vă pot crea grave prejudicii.
Un astfel de exemplu este o campanie publicitară a unei companii de telefonie care-și prezenta serviciile inducând ideea și percepția de “gratis” și “nelimitat” cu toate că în realitate lucrurile erau diferite, repectiv:
Campania BLACK FRIDAY A ————-ROMANIA care a rulat în perioada 5 – 29.11.2020 si a promovat beneficiile ofertei MOBIL NELIMITAT a prezentat o publicitate înșelătoare, astfel:
– pe de o parte in publicitatea oferita de operatorul economic NELIMITAT NET +MINUTE 50% REDUCERE 12 LUNI există diferențe privind mărimea caracterelor ( literelor) utilizate la descrierea ofertei, întrucât astfel in eroare consumatorii.
– Totodata, mențiunea de” CEL MAI MIC PRET PENTRU TOATE ACESTE BENEFICII LA UN LOC” trebuie să aibă la bază elaborat un studiu de piata efectuat de o societate specializată în sondarea pieței, care trebuia sa specifice eșantionul si perioada analizată pentru a se putea stabili veridicitatea informației oferite.
Analizând aspectele mentionate se considera ca prezentarea de publicitate in forma si continutul specificat, este o practică comercială înșelătoare. Amenda aplicată pentru aceste deficiențe este de 7000 lei.
Vom continua sa analizam modul in care unii agenti economici incerca sa induca in eroare consumatorii si vom aplica sanctiuni si masuri acolo unde se va impune”, a scris pe facebook Sorin Susanu, șeful Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor(CRPC) Brașov.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: